Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Vygotsky's Sociocultural Theory and Dynamic Assessment in Language Learning
(2008)
Vygotsky’nin sosyokültürel teorisini ölçme ve değerlendirme alanına uygulayan ‘dinamik ölçme’ yabancı dil öğretimi yapılan sınıflardaki ölçme ve değerlendirme faaliyetlerine yeni bir soluk getirebilecek kapasitededir. ...
Seperate and Simultaneous Cumulative Effects of Content and Formal Chemata on Turkish EFL Learners' Reading
(2007)
Kapsamlı ve genel kabul görmüş bir okuma-anlama teorisi bulunmaması sebebiyle birçok araştırmacı, okuma sürecini, sürecin oluşturanlarını inceleyerek anlamaya çalışmaktadır. Süreci oluşturan unsurlardan iki tanesi içeriğe ...
Sahne Bilgileri ve Uyumsuz Tiyatrodan Bir Örnek: Eugene Ionesco'nun Kral Ölüyor'u
(2003)
Günümüzde örnekleri bulunan hemen tüm oyunlarda, aynı yazarın kaleminden çıkmasına karşın birbirinden farlı iki metin bulunmaktadır. Bunlar, kökenleri Fransızca olup Türkçe'de de kullanılan "didascalie" ve "répliques", ...
Alphonse Daudet'nin Şehirli Kız Adlı Oyununda Karşıtlıklar
(2004)
Bu çalışmada, Alphonse Daudet'nin Şehirli Kız adlı oyunundaki karşıtlıklar incelenmektedir. Bir taraftan, sahnede bir kez bile görünmeyen ve tek söz etmeyen Şehirli Kız ile Vivette adındaki köylü bir kız olmak üzere diğer ...
Transfer in der Gesprochenen Sprache in der Klassenkommunikation
(2008)
Bu çalışmada sınıf içi söylemde dilsel, toplumsal ve kültürel aktarımlar ele alınacaktır. Veriler dersi yürüten öğretim elemanı tarafından ders esnasında kaydedilmiştir. Çevriyazıya dönüştürülen verilerin sayısı yirmidir. ...
What About Gender Based Pseudonyms in Blogs?
(2008)
Yüz yüze iletişimde cinsiyet farklılıkları işitsel ve görsel ipuçları ile hemen ortaya çıkar. İnternet ortamında, bloglarda bu ipuçları söz konusu değildir; iletişim sadece yazılı olarak sağlanır. Kişisel günlük tutma ve ...
Nezihe Meriç'in 'Suskun Ezgisi' Öyküsünde İç-Söylem Biçimleri
(2005)
Özet Nezihe Meric'in Bir Kara Derin Kuyu başlıklı öykü kitabındaki 'Suskun Ezgisi' adlı öyküde, anlatıcının arka planda kaldığı ve anlatı kişisiyle özdeşleştirilecek bir bilincin baskın olduğu bir öyküleme durumu var. ...
Didactique des langues,evolution de la technologie et internet
(2009)
Öğretmek, derslerde özgün bir dil dinletmek, öğrencileri güdülemek ve yabancı dil öğrenimini kolaylaştırmak amacıyla, dil öğretimi daima yeni araç-gereçler kullanmıştır. Dil öğretimi, teknolojik gelişmeleri takip ederek ...