Yazar "Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu" için Makale Koleksiyonu listeleme
-
Active learning: Let's make them a song
Demirci, C.; Yavaşlar, E. (SciencePark Science, Organization and Counseling, 2018)Active learning strategy has an important role in helping students gain twenty-first-century skills such as creativity, collaboration, responsibility and effective communication. By being more active and free in classrooms, ... -
Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında yapay zekâ: Sunduğu fırsatlar ve yarattığı endişeler
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0002-5966-1976; Şenocak, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2020)Yapay zekâ (YZ), makinelerin daha önce insan zekâsı ile ilişkilendirilen bilişsel görevleri başarabileceği fikrine dayanmaktadır. Etkileşimli kişiselleştirilmiş e-öğrenme platformlarını geliştirmek ve uygulamak için makine ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede dijital bölünme
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2017)Teknolojik gelişmelerin önemli toplumsal sonuçlarından biri olan dijital bölünme genel olarak enformasyon ve iletişim teknolojilerine erişmede, onları kullanabilmede ve etkisini hissedebilmede meydana gelen ekonomik ve ... -
Analyse comparative de deux manuels de Français langue etrangeere selon les Axes de la perspective actionnelle
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0001-7656-5276; 0000-0002-0435-1217; Dündar, Aslı Eda; Aslım Yetiş, Veda (2021)Suite à l’émergence de la perspective actionnelle (PA) plusieurs manuels se déclarant de cette approche sont présents dans l’apprentissage du français langue étrangère. Dans le but d’analyser la conformité des manuels à ... -
Applying Focus on Form in EFL Writing Classes
Eş, Şener; Çekiç, Hasan (2006)Son yıllarda ikinci dil edinimi alnında yapılan çalışmalar, Long (1991) tarafından sunulan ve öncelikli olarak anlama dayalı eğitim yapılan ortamlarda öğrencilerin dikkatini dilin dilbilgisel öğelerine çeken bir dil öğretim ... -
Arap medyasında yaygın dil hataları
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0001-5751-203X; Uzun, Rahmetullah (2020)Kitle iletişim araçlarının çoğalması ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte medya, hayatımızda en etkili alanlardan biri olmuştur. Medya ile dil arasında güçlü bir bağ vardır. Medyanın amaçlarına ulaşabilmesi ... -
Audio journal in an elt context
Sayılı, N. A.; Kafes, H. (Australian International Academic Centre PTY LTD, 2012)It is widely acknowledged that one of the most serious problems students of English as a foreign language face is their deprivation of practicing the language outside the classroom. Generally, the classroom is the sole ... -
Collaborative learning in teaching a second language through the internet
İstifçi, İlknur; Kaya, Z. (2011)We can call the education offered by using the Internet environment as "teaching through the Internet". Such a teaching contributes to interaction, which is not sufficient in traditional classrooms most of the time. It ... -
Dijital çağda yükseköğretim
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde endüstri çağından bütünüyle dijital çağa geçişin gerçekleşmekte olduğu zorlu dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumlarının bu değişime yaklaşımı nasıl olmalıdır sorusu giderek önem kazanmaktadır. Günlük yaşantıdaki ... -
Do Adult English Language Learners and Their Teachers Have Similar Approaches to Success?
Taşkıran, Ayşe; Aydın, Belgin (Ceska Zemedelska University & Praze, 2018)This study explores the similarities and differences between adult language learners' and their teachers' attributions of perceived success and failure in learning English as a foreign language in an intensive program. It ... -
Does frequency of online support use have an effect on overall grades?
Kopkallı-Yavuz, Handan; Mutlu, M. E. (2009)This study discusses online support in the Distance English Language Teaching (DELT) Program within the open education system at Anadolu University and whether the frequency of online support use has an effect on student ... -
The effect of augmented reality games on English as foreign language motivation
Taşkıran, Ayşe (SAGE Publications Inc., 2019)Today, educational practices are being designed and varied due to advance of millennium generation who tend to use mobile technologies in every aspect of their lives. Accordingly, growing interest towards mobile learning ... -
Fostering Foreign Language Learning With Twitter: Reflections From English Learners
Taşkıran, Ayşe; Gümüşoğlu, Eylem Koral; Aydın, Belgin (Anadolu University, 2018)Education in 21st century is dominated by the generation of digital natives who are greatly exposed to and participate in technology in their social and educational lives. There is no doubt that anything experienced in ... -
Guessing-words-in-context strategies used by beginning and upper-intermediate level EFL students
Kanatlar, G. M.; Peker, B. G. (Common Ground Publishing, 2009)This study aimed at investigating the guessing words-in-context strategies of 6 beginner and 6 upper-intermediate level EFL students at the College of Engineering and Architecture of Osmangazi University in Eskisehir, ... -
İngilizce öğrenmede kişisel öğrenme ortamlarının kullanımı: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi örneği
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0002-3447-2722; Göksel, Nil (2021)Internet paved the way for educational technologies which have gradually gained importance in the field of education and has passed the learning responsibility to the student. Succeeding this phase, Personal ... -
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin etkileşimli e-destek ortamlarına yönelik algıları
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0002-8280-3979; Bozna, Harun (Anadolu Üniversitesi, 2019)21. yüzyılın ilk çeyreğinde oldukça hızla gelişmekte olan teknoloji, insanların hayatlarını çeşitli yönlerden etkilemektedir. Bu hızlı gelişmeler sosyal hayatları, dünya ekonomilerini, bilgi akışını, eğitim ve öğrenme ... -
Kişisel öğrenme ortamları (editöre mektup)
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; Göksel Canbek, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2016)İnternetin gelişiyle eğitim teknolojileri yükseköğretimde öğrenen ve öğreten rollerini değiştirmiştir. Bu rol değişimini takiben, Kişisel Öğrenme Ortamları (KÖO) ile gerekli bir beceri olarak görünen kişisel öğrenme, ... -
Kişisel öğrenme ortamının İngilizce öğreniminde kullanımı
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu; 0000-0002-3447-2722; Göksel, Nil (Anadolu Üniversitesi, 2018)21. yüzyıl öğrenmesinin gerekliliği, yeni eğitim teknolojilerini sürekli takip edebilen ve etkili öğrenenler olma adına mevcut bilgi birikimini arşivleyebilen öğrenenlere dönüşmektir. Kişisel Öğrenme Ortamları, bu bağlamda, ... -
Language learner beliefs and study abroad: A study on English as a lingua franca (ELF)
Kaypak, Eda; Ortactepe, Deniz (Elsevier Sci LTD, 2014)The English language used to be specific to English-speaking countries such as the U.S.; however, it has evolved to become the new lingua franca all around the world. Considering the growing number of students studying ... -
Language teacher identity construction of foreign language teaching assistants
Language teacher identity has been studied in several contexts in English Language Teaching (ELT) field; however, looking at language teacher identity in a United States context in which teachers ...