Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi by Author "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü"
Now showing items 1-20 of 32
-
7. sınıf öğrencilerinin kanıtlama süreçlerinin ve bu süreçte ortaya çıkan kanıt işlevlerinin incelenmesi
Yavuzsoy Köse, Nilüfer; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yıldız, Tuğba Yulet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Matematiksel kanıt ve muhakeme matematiksel ifadelerin doğruluğunun ya da yanlışlığının ikna edici nedenlerle gerekçelendirilmesini sağlaması bakımından matematiksel anlamanın ayrılmaz parçaları olarak, özellikle son ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılarda dört işlem kullanmaya uygun problem kurma becerilerinin incelenmesi
Eryılmaz Çevirgen, Ayşegül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Atbiner, Esra (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerini; yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış problem kurma türlerine göre incelenmesidir. Yöntem olarak, nitel araştırma ... -
Bir ortaokul matematik öğretmeninin fark etme becerisi bağlamında mesleki gelişimi
Yavuzsoy Köse, Nilüfer; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kula Yeşil, Demet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Etkili bir matematik öğretimi, öğrencilerin ön bilgilerini, yaygın anlayış ve kavram yanılgılarını, konuya ilişkin öğrenme zorluklarını, ilgilerini, nasıl düşündüklerini fark etmeyi gerektirir. Her öğrenci bilgiyi farklı ... -
BİLSEM ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
İnceoğlu, Gonca; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kartal, Rıdvan (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada, Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM' lerde) öğrenim gören üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunun ve söz konusu tutumların; öğrencilerin öğrenim ... -
Dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul öğrencilerinin alan kavramının gelişimininin celenmesi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Alkan, Selçuk (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin alan kavramının gelişiminin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma olup desen olarak durum çalışması ... -
Dinamik geometri yazılımlarıyla dönüşüm geometrisi öğretimine semiyotik arabuluculuk perspektifinden bir bakış
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Balcı, Seda (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Geometri öğretimin amaçlarından biri öğrencilerin geometrik şekiller arasındaki dönüşümleri keşfetmeleri, fiziksel dünyasını açıklamada ve anlamlandırmada geometriyi kullanabilmeleridir. Matematik öğretiminde son yıllarda ... -
Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında mesleki ve teknik anadolu lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Biçer, Fatih (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı hakkında görüşlerinin incelenmesi alınması ... -
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin geometri bağlamında cebirsel muhakemelerinin incelenmesi : üçgenler alt öğrenme alanında bir uygulama
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Adıgüzel Doğan, Ferda (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu tezin iki temel amacı vardır; üçgenler alt öğrenme alanında cebir ve cebirsel muhakemenin ön plana alınması suretiyle alanlar arasındaki bağlantıyı ortaya çıkarmak ve öğrencilerin cebirsel muhakemelerini geliştirmek. ... -
Ebeveyn-çocuk-öğretmen etkileşimlerinin matematik eğitiminde ebeveyn katılımı bağlamında incelenmesi
Yanık, H. Bahadır; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ebeveyn-çocuk, çocuk-öğretmen ve ebeveyn-öğretmen arasındaki matematiğe yönelik iletişimin doğasını incelemektir. Olgu bilim olarak desenlenen çalışmada nitel veri toplama ve analiz yöntemleri kullanılmıştır. ... -
Geometri öğretimine teknolojinin entegrasyonu : ortaöğretim öğrencileri ile tasarım tabanlı bir araştırma
Yavuzsoy Köse, Nilüfer; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ünlüer, Emrah (Anadolu Üniversitesi, 2021)Geometri öğretiminde gelişen öğretim teknolojilerinden yararlanmak öğretimin kalitesini ve derinliğini arttırmaktadır. Bu teknolojiler arasında dinamik geometri yazılımları (DGY) diğer öğretim teknolojilerinin önüne ... -
İlköğretim matematik öğretmenlerinin stratejik zeka oyunlarının matematik öğretiminde kullanabilirliği ve matematik öğretimine katkısına dair görüşler
Ünver, Sümeyye (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İlköğretim matematik öğretmenlerinin stratejik zekâ oyunlarının matematik öğretiminde kullanılabilirliği ve bu oyunların matematik öğretimine katkısına dair görüşlerinin belirlenmesini amaçlayan bu çalışmanın verilerinin ... -
İnternette yayınlanan ortİnternette yayınlanan ortaokul matematik ders anlatım videolarındaki analojilerin kavram tanımı ve kavram imajı çerçevesinde incelenmesiaokul matematik ders anlatım videolarındaki analojilerin kavram tanımı ve kavram imajı çerçevesinde incelenmesi
Erdoğan, Abdülkadir; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kaymakçı Üstüner, Kübra (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Koronavirüs salgını sebebiyle online kaynakların öneminin arttığı günümüzde internet üzerindeki ders videolarının izlenme oranlarının giderek arttığı gözlemlenmektedir. Matematik derslerinde başvurulan birçok farklı öğretim ... -
Kırsaldaki matematik öğretmenlerinin öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorluklar ve çözüm yaklaşımları
Erdoğan, Abdülkadir; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Özpınar, Fatma (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, kırsalda matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorlukları ve çözüm yaklaşımlarını incelemektir. Bu bağlamda öğretim programının; hedef, içerik, ... -
Matematik öğretmen adaylarının integral kavramı ile ilgili kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi
İnceoğlu, Gonca; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yılmaz, Rahime (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının integral kavramına yönelik kavramsal ve işlemsel bilgilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında bir ... -
Matematik öğretmen adaylarının integral kavramı ile ilgili kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi
İnceoğlu, Gonca; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yılmaz, Rahime (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının integral kavramına yönelik kavramsal ve işlemsel bilgilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında bir ... -
Matematik öğretmenlerinin kullandıkları eğitsel içerikli web sitelerinin incelenmesi
Erdoğan, Abdülkadir; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Esatoğlu, Adem (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bilgisayar teknolojilerinin yaygınlaşması tüm alanlardaki iş ve işlemlerde dönüşümü gerekli kılmış, eğitim-öğretim süreçleri de bu teknolojik dönüşümlerden etkilenmiştir. Bilgisayar ve internet araçları dersliklere girmiş, ... -
Matematiksel modellemeye dayalı bir öğretim deneyinde sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlıklarının ve duyuşsal alan özelliklerinin incelenmesi
Kabael, Tangül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Baran, Ayla Ata (2019)Bu araştırmada matematiksel modelleme yaklaşımına dayalı bir öğretim deneyinde ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlığı performanslarının, araştırma kapsamında ... -
Mesleğe yeni başlayan iki ortaokul matematik öğretmeninin mesleki gelişiminin beş uygulama modeli çerçevesinde incelenmesi
Yanık, H. Bahadır; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Bağdat, Osman (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı 5 Uygulama Modeli’ne dayalı bir mesleki gelişim programının, mesleğe yeni başlayan iki ortaokul matematik öğretmeninin sınıf içi uygulamalarına ve matematiksel görevlerin bilişsel istem düzeylerine olan ... -
Ortaokul düzeyinde hacim kavramına giriş : somut materyal destekli bir öğretim örneği
Özdemir Erdoğan, Emel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Okuyucu, Ümmügülsüm (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik dersi öğretim programında geometri ve ölçme öğrenme alanında ilk kez altıncı sınıf seviyesinde kazanımı verilen hacim kavramı ile ilgili deney ve gözleme dayalı günlük hayatta kullanılan ... -
Ortaokul öğrencilerinin bağımsız ve yarı bağımsız genelleme görevlerindeki örüntü oluşturma süreçleri
Tanışlı, Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Karaz, Serdar (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin öğretim deneyi sürecinde yarı bağımsız ve bağımsız örüntüleri genelleme bağlamında oluşturdukları partonomik yapıları ve bu yapıların fonksiyon tabanlı genelleme ...