Ebeveyn-çocuk-öğretmen etkileşimlerinin matematik eğitiminde ebeveyn katılımı bağlamında incelenmesi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Yanık, H. Bahadır
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmanın amacı ebeveyn-çocuk, çocuk-öğretmen ve ebeveyn-öğretmen arasındaki matematiğe yönelik iletişimin doğasını incelemektir. Olgu bilim olarak desenlenen çalışmada nitel veri toplama ve analiz yöntemleri kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmadaki katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olup ortaokulda öğrenim gören 10 çocuk, 10 ebeveyn ve 9 matematik öğretmeni çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada ebeveynlerin matematik dersine yönelik en az iki veya daha fazla ebeveyn rolünü farklı seviyelerde üstlenebildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre ebeveynlerin profil 1, profil 2, profil 3 ve profil 4 olmak üzere 4 farklı profilde oldukları belirlenmiştir. Ebeveynlerin üstlendikleri çeşitli rollere göre ebeveyn-çocuk ve ebeveyn-öğretmen arasında olan matematik dersine yönelik iletişimin içeriğinin ve derinliğinin doğrudan etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi süreci; ebeveynlerin matematik dersine yönelik üstlendikleri rollerin farklılaşmasına ve rolleri üstlenme düzeylerinin değişmesine sebep olmakla birlikte ebeveyn-çocuk-öğretmen arasındaki matematiğe yönelik iletişimleri doğrudan etkileyen bir faktör olarak belirlenmiştir. Çocuklar ile öğretmenler arasındaki matematiğe yönelik iletişimin ebeveynlerin üstlendikleri rollere göre şekillenmediği sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [39]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların iletişim işlevlerinin incelenmesi
Diken, İbrahim H.; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Babacan, Arif (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların iletişim işlevlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu yirmi OSB olan çocuk ve anneleri oluşturmaktadır. OSB olan çocukların iletişim ... -
Uluslararası düzenlemeler ışığında babanın ebeveyn izni: İspanyol hukuku ve Türk hukuku bakımından karşılaştırmalı bir inceleme
Anadolu Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Anabilim Dalı; 0000-0003-4376-656X; Ezer, Burcu (Anadolu Üniversitesi, 2019)Ailevi sorumlulukların anne yerine her iki ebeveyn tarafından üstlenilmesi gerektiğine yönelik gelişmeler, ebeveyn izinlerinin uluslararası alanda yeniden şekillenmesine neden olmuştur. Günümüzde çocuk bakım sorumluluğuna ... -
Ebeveyn öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışmasının güncellenmesi1
Aksoy, Veysel; Ardıç, Avşar (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı daha önce Guimond, Moore, Aier, Maxon, ve Diken (2005) tarafından geliştirilen Yetersizliği Olan Çocukların Ebeveynleri İçin Öz Yeterlik Ölçeğinin (Parental Self-Efficacy Instrument for Children with ...