Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYanık, H. Bahadır
dc.date.accessioned2023-01-23T11:28:00Z
dc.date.available2023-01-23T11:28:00Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27049
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ebeveyn-çocuk, çocuk-öğretmen ve ebeveyn-öğretmen arasındaki matematiğe yönelik iletişimin doğasını incelemektir. Olgu bilim olarak desenlenen çalışmada nitel veri toplama ve analiz yöntemleri kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmadaki katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olup ortaokulda öğrenim gören 10 çocuk, 10 ebeveyn ve 9 matematik öğretmeni çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada ebeveynlerin matematik dersine yönelik en az iki veya daha fazla ebeveyn rolünü farklı seviyelerde üstlenebildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre ebeveynlerin profil 1, profil 2, profil 3 ve profil 4 olmak üzere 4 farklı profilde oldukları belirlenmiştir. Ebeveynlerin üstlendikleri çeşitli rollere göre ebeveyn-çocuk ve ebeveyn-öğretmen arasında olan matematik dersine yönelik iletişimin içeriğinin ve derinliğinin doğrudan etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi süreci; ebeveynlerin matematik dersine yönelik üstlendikleri rollerin farklılaşmasına ve rolleri üstlenme düzeylerinin değişmesine sebep olmakla birlikte ebeveyn-çocuk-öğretmen arasındaki matematiğe yönelik iletişimleri doğrudan etkileyen bir faktör olarak belirlenmiştir. Çocuklar ile öğretmenler arasındaki matematiğe yönelik iletişimin ebeveynlerin üstlendikleri rollere göre şekillenmediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEbeveyn-çocuk-öğretmen İletişimien_US
dc.subjectEbeveyn Katılımıen_US
dc.subjectEbeveyn Rollerien_US
dc.subjectMatematiksel İletişimen_US
dc.titleEbeveyn-çocuk-öğretmen etkileşimlerinin matematik eğitiminde ebeveyn katılımı bağlamında incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster