Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 41, listelenen: 21-40
-
Matematik öğretmen adaylarının integral kavramı ile ilgili kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının integral kavramına yönelik kavramsal ve işlemsel bilgilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında bir ... -
Matematik öğretmenlerinin kullandıkları eğitsel içerikli web sitelerinin incelenmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bilgisayar teknolojilerinin yaygınlaşması tüm alanlardaki iş ve işlemlerde dönüşümü gerekli kılmış, eğitim-öğretim süreçleri de bu teknolojik dönüşümlerden etkilenmiştir. Bilgisayar ve internet araçları dersliklere girmiş, ... -
Mesleki eğitim öğrencilerinin teknoloji destekli ortamda uzamsal yeteneklerinin gelşiminin incelenmesi/ Zeynep Parmak.
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada bir mesleki eğitim merkezine devam eden öğrencilerin uzamsal yeteneğinin "Açınımlar, Döndürme ve Görünüşler" alt bileşenleri kapsamında gelişimleri teknoloji destekli bir öğretim ortamında incelenmiştir. Çalışma ... -
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinde ilişkisel düşünmenin gelişimi: bir öğretim deneyi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin ilişkisel düşünmelerinin gelişimini incelemektir. Araştırma öğrencilerin ilişkisel düşünme becerilerinin nasıl geliştiğini ortaya çıkarmayı amaçladığından, ... -
Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde niceliksel muhakeme becerilerinin ve gelişimlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde niceliksel muhakeme becerilerinin belirlenmesi ve niceliksel muhakeme gelişimlerinin incelenmesidir. Araştırmada verilerin toplanması, ... -
Ortaokul düzeyinde hacim kavramına giriş : somut materyal destekli bir öğretim örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik dersi öğretim programında geometri ve ölçme öğrenme alanında ilk kez altıncı sınıf seviyesinde kazanımı verilen hacim kavramı ile ilgili deney ve gözleme dayalı günlük hayatta kullanılan ... -
Ortaokul öğrencilerinin geometri problemlerindeki matematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri problemlerine ait özelleştirme ve genelleme süreçlerini incelemektir. Genelleme yapabilmenin yanı sıra öğrencilerin genellemeye ulaşmalarını sağlayacak ... -
Ortaokul öğrencilerinin grafik okuryazarlık becerileri ve karşılaştıkları zorluklar : daire grafiği örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin grafik okuryazarlık becerilerinin daire grafiği örneği ile incelenmesi, daire grafiği okuma ve yorumlama aşamalarında karşılaştıkları zorlukların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ... -
Ortaokul öğrencilerinin rutin olmayan problemleri çözerken kullandıkları stratejilerin strateji esnekliği bağlamında incelenmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Rutin olmayan problemler, farklı stratejileri kullanmayı gerektiren, bir strateji ile çözüme ulaşılamadığında strateji değiştirmeyi gerektiren problemlerdir. Problemlerin çözümünde farklı stratejilere başvurma ve farklı ... -
Ortaokul ve lise matematik öğretmenlerinin 5. sınıf ve 9. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeyleri hakkında beklenti, gözlem ve görüşleri
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerinin ilkokul düzeyinde; lise matematik öğretmenlerinin de ortaokul düzeyinde aldıkları öğretimin niteliğine yönelik yorum ve eleştiri yapmaları sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. ... -
Ortaokulda ispata giriş : gerçekçi mamtematik eğitimi çerçevesinde sözsüz ispatların kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Matematiğin temel yapı taşlarından birisi olan ispat matematiksel bilginin gelişimi, kurulumu ve iletimi için vazgeçilmezdir. Günümüzde pek çok ülkede, ortaokul matematik öğretiminde, aritmetik kavramlar, hesaplamalar ve ... -
Öğrencilerin çok çözümlü problemlerde kullandıkları stratejilerinin belirlenmesi ve matematiksel yaratıcılıklarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı öğrencilerin çok çözümlü problemlerde kullandıkları çözüm stratejilerinin belirlenmesi ve öğrencilerdeki matematiksel yaratıcılığın çok çözümlü problemler aracılığıyla değerlendirilmesidir. Araştırmada ... -
Öğrencilerin dönel simetri kavramına ilişkin gelişimlerinin ve soyutlama düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı; İlköğretim Matematik Öğretmenliği birinci sınıf lisans öğrencilerinin verilen bir geometrik şekildeki dönel simetriye ilişkin bilgi ve anlamalarının incelenerek ortaya çıkarılmasıdır. Nitel araştırma ... -
Pandemi döneminde ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan matematik eğitimine yönelik metaforik algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan eğitimle matematik dersine yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. ... -
Permütasyon ve olasılık konusunun öğretiminde bilgi değişme tekniğinin kullanılmasının akademik başarıya ve hatırda tutma düzeyine etkisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı öğrenme yönteminde kullanılan tekniklerden Bilgi Değişme Tekniğinin Permütasyon ve Olasılık konusunun öğretiminde öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine göre öğrencinin akademik ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin dörtgenler bağlamında matematik dili kullanımları : sentaks ve semantik bileşenler
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın genel amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin dörtgenler bağlamında matematik dili kullanımlarını sentaks ve semantik bileşenleri açısından incelemektir. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri ve ölçme problemlerini çözme süreçlerindeki cebirsel düşünme becerileri
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Cebirsel düşünme, cebir ile ilişkili olmasının yanında matematiğin diğer tüm alanlarını da kapsayan bir düşünme biçimidir. Bu bağlamda araştırma kapsamında; ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme bağlamında, ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama ve cebirsel muhakeme yapıları
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Cebir, matematik dersi öğretim programlarında geniş yer tutan matematiğin en önemli ancak en çok zorlanılan konu alanlarından birisidir. Cebirde yaşanılan zorluğu en aza indirebilmek, ileride cebir çalışmalarının daha çok ... -
Teknoloji destekli bir öğrenme ortamında ortaokul öğrencilerinin argüman yapılarının Toulmin modeline göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bir varsayımın üretilmesi için argümantasyon gerçekleştirilmelidir. Kanıt özel bir argümantasyon sonucunda ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmada öğrencilerin teknoloji destekli öğrenme ortamındaki argüman yapılarının belirlenmesi, ... -
Uluslararası Bakalorya Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul matematik ders kitaplarının prakseolojik analizi : Cebirsel ifade, denklem ve eşitsizlikler
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Çalışma kapsamında, MEB tarafından açıklanan 2023 Vizyon Belgesi ile eğitim anlayışı ve felsefesi yönünden benzetilen, dünya çapında 150'den fazla ülkede benimsenmiş Uluslararası Bakalorya Programı ile Millî Eğitim Bakanlığı ...