Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPaksoy, Alaaddin Faruk
dc.date.accessioned2019-10-22T06:01:44Z
dc.date.available2019-10-22T06:01:44Z
dc.date.issuedAralık 2013en_US
dc.identifier.issn1305-2411
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/21465
dc.description.abstractThis study seeks to unveil how the journalists view the influence of political parallelism on the British coverage of Turkey-EU relations. In order to find an answer to this query, the research was conducted by employing an interviewing method. This empirical part of the study focuses on the journalists’ view on the media coverage of the Turkish issue and the British politicians’ approach to the same topic. Therefore, the research sample consists of the journalists who work or had worked for the British media and had published news items about Turkey’s EU bid. The data was analysed by using qualitative analysis techniques and the raw data was evaluated within the limits of individual and extramedia level analyses of Shoemaker and Reese’s (1996) hierarchical model.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye’nin AB’yle ilişkileri hakkında Birleşik Krallık medyasında yayımlanan haberler üzerinde siyasi paralelliğin (political parallelism) etkisini gazetecilerin görüşlerini inceleyerek ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırma karşılıklı görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın ampirik bölümü Türkiye’nin AB’ye üyeliği konusunda çıkan haberlerle ilgili gazetecilerin görüşlerine ve aynı konuda Britanyalı siyasetçilerin nasıl tavır aldığına odaklanmaktadır. Araştırma örneklemi Britanya medyasında çalışan veya daha önce çalışmış ve Türkiye-AB ilişkileri hakkında haber yayımlamış gazetecileri kapsamaktadır. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemleriyle çözümlenmiştir. Ham veriler incelenirken Shoemaker ve Reese’nin (1996) hiyerarşik modelindeki ‘medya çalışanlarından kaynaklanan etkiler’ (individual level) ve ‘kurum dışından gelen etkiler’ (extramedia level) adlı iki basamağın kapsamı içinde kalınmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGalatasaray Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectThe EUen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectThe UKen_US
dc.subjectBritish Mediaen_US
dc.subjectPolitical Parallelismen_US
dc.subjectNews Productionen_US
dc.titleUnderstanding the influence of political parallelism in the British Media: A case study on journalists’ view about how Turkey’s EU bid is covereden_US
dc.title.alternativeBirleşik krallık medyasında siyasi paralelliğin etkisini anlamak: Türkiye’nin AB’ye üyeliği hakkında yazılan haber metinlerine gazetecilerin nasıl baktığıyla ilgili bir durum çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGalatasaray Üniversitesi İletişim Dergisien_US
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0019-5920en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster