Başlık için Müzik Anasanat Dalı listeleme
Toplam kayıt 111, listelenen: 50-69
-
Keman çalma teknikleri açısından klasik batı müziği ve Türk müziği arasındaki farklılıkların incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Yüzyıllardır Klasik Batı Müziği ve Türk Müziği icralarında keman çalgısının özel bir yeri ve önemi vardır. Bu çalgı gerek Klasik Batı Müziği gerekse Türk Müziği bestecileri ve yorumcuları tarafından büyük ilgi görmüş bu ... -
Keman dinletisi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Ezgi GÖNLÜM YALÇIN'ın piyano eşlikli keman konserinde seslendireceği eserlerin seçim kriterleri belirli bir estetik anlayışa göre gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada seslendirilen eserlerin bestecileriyle birlikte eserlere ... -
Kemanın tarihsel gelişimi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışma, kemanın tarihsel gelişimini içermektedir. Ayrıca bu çalışma geçmişten günümüze kemanın gelişiminde katkıları olan büyük keman yapımcılarının kalıcı yeniliklerine de değinmektedir. -
Klarnet ailesi ve repertuvarı
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma 1600'lerin sonunda ortaya çıkan şalümodan (chalumeau, Fr.) başlayarak günümüz klarnetinin teknik kullanımı, repertuvarı ve ailesini içermektedir. Ailede farklı tonlarda klarnetlerin olması repertuvarın oluşumunda ... -
Klarnet dinletisi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Gülriz Germen'in 18 Aralık 1998 tarihinde piyano eşlikli klarnet konserinde seslendirdiği eserlerin seçim kriterleri belirli bir estetik anlayışa göre gerçekleşmiştir. Bu çalışmada bu kriterler ve seslendirilen eserlerin ... -
Klasik Batı müziği'nde doğaçlama ve J. Haydn (Hob. VIIb. No.2) viyolonsel konçertosu için yazılmış kadansların teknik olarak incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Klasik Batı Müziği'nde, yorum anında doğaçlama denildiğinde sınırlı olsa da belli uygulamalardan bahsetmek mümkündür. Klasik dönem konçerto biçiminde karşılaştığımız kadans ise, doğaçlamaya olanak sağlayan özelliğiyle bu ... -
Klasik dönem viyola konçertoları
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışma Klasik Dönem'i hazırlayan akımların müziğe olan etkisini ve değişimini anlatmakta, Klasik Dönem bestecileri ve viyola konçertoları hakkında bilgi içermektedir. -
Kontrbasın tarihsel gelişimde Giovanni Bottesini
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, Esra GÜL ATALAY'ın piyano eşlikli kontrbas dinletisinde seslendireceği eserler ve eserlerin bestecisi Giovanni BOTTESINI'yi; Kontbasın Tarihsel Gelişimi ve 19. Yüzyıl Müzik Sanatı açısından inceleyen bilgiler ... -
Leo Brouwer'ın seçilmiş konçertoları üzerine yapılan detaylı incelemeler ışığında, bestecinin gitar müziğine katkılarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Leo Brouwer II. Dünya Savaşı sonrasında ortaya çıkan avangart bestecilik tekniklerini klasik gitar müziğinde sistematik olarak kullanan ilk bestecidir. Üç dönem altında incelenebilecek eserleri farklı teknik özelliklerle ... -
Ligeti'nin üçüncü kitap piyano etütleri ve yorum kılavuzu
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma Ligeti'nin genel bestecilik stilini, etütlerinde kullandığı yapı materyallerini inceleyerek, üçüncü kitap etütlerin daha fazla tanınmasına yardımcı olmayı amaçlar. Ligeti'nin diğer etütlerine oranla daha az ... -
Louis Spohr'un Op.57 Mi Bemol Majör Klarnet Konçertosu'nun form analizi ve icra yönünden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Keman virtüözü, orkestra şefi, müzikolog ve müzik öğretmeni olan Louis Spohr (1784-1859) eserleri ile yaşadığı dönemin en önemli şahsiyetleri arasında yer almaktadır. Pek çok çağdaşı tarafından yapmış olduğu çalışmalarla ... -
Ludwig van Beethoven'ın Piyano Sonatları'nın form ve stil yönünden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada piyana dağarcığı açısından önemi olan Ludwig van Beethoven'ın özetle yaşamı, Klasik Dönem içindeki yeri ve müziğinin dönemleri açıklanmaya çalışılmıştır. Bestecinin Tüm Piyano Sonatları incelenmiş, örnek olarak ... -
Manuel Ponce : gitar ve orkestra için Concierto Del Sur un analiz çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, Meksikalı besteci Manuel Ponce’nin (1882-1948) klasik gitar için yazmış olduğu Concierto del Sur eserinin form ve armoni yapısı incelenmiştir. 19. yüzyılda Meksika’nın bağımsızlığını kazanmasından sonraki ... -
Mario Castelnuovo Tedesco Op.128 no'lu klarnet sonatının form analiz ve icra yönünden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Mario Castelnuovo Tedesco, İtalya doğumlu Yahudi asıllı piyanist, Neoklasisizm, Neoromantizm temsilcisi opera, şan, oda müziği ve film müzikleri bestecisidir. Bu çalışmanın konusu olan Op.128 no'lu klarnet sonatı, 1945 ... -
Mesleki trombon eğitimi ve Türkiye'deki konservatuvarlarda uygulanan ortaokul ve lise düzeyi trombon eğitiminin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Çalgı eğitiminin başlangıç aşaması, mesleki kariyer boyunca kullanılacak becerilerin temellerinin atıldığı önemli bir süreçtir. Trombon eğitiminin başlangıç aşamasında doğru duruş ve tutuş pozisyonunun öğrenilmesi, nefes ... -
Mozart'ın Avusturya Keman Okulu'na katkıları ve keman eserleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu tez Avusturya Keman Okulu'nun W. A. Mozart'a kadar süregelen tarihsel gelişiminin yanı sıra keman sanatının gelişim sürecini kapsar. Mozart'ın hayatının, sonatlarının ve tüm keman konçertolarının incelendiği çalışmada ... -
Mozart'ın do majör obua konçertosu
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışma klasik çağı hazırlayan akımların müziğe olan etkisini ve değişimini anlatmakta, Wolfgang Amadeus Mozart'ın K.V.314 Do Majör obua konçertosu ve uyarlaması olan K.285 Re Majör flüt konçertosu hakkında bilgi içermektedir. -
Mozart'ın flüt konçertoları
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışma klasik dönemi hazırlayan akımları, klasik dönem müziğini ve klasik dönemde flütün gelişimini anlatmakta, Wolfgang Amadeus Mozart'ın KV.313 Sol Majör Flüt konçertosu, KV.314 Re Majör Flüt konçertosuyla, KV.299 ... -
Müzik sanatında biçim ve yorumlama
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışma, müzik sanatında biçim anlayışının ya da yapıya yönelik düşünce tarzının ve bu doğrultuda gerçekleştirilecek olan yorum sanatının üzerinde durur. Önce edebiyat sanatındaki biçimcilerden bahsedilerek, biçimin ve ... -
Müzikte barok dönem ve önde gelen besteciler
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Barok 16. yüzyılın ortaları ile 18. yüzyılın ilk yarısına kadar Avrupa'da etkin olan sanatsal anlatım biçimidir. Buradaki ifade Rönesans gibi sakin değil aksine taşkın ve heyecanlıdır. Rönesans'dan Neoklasisme kadar devam ...