Ara
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-10
Metinden oyunculuğa biçem arayışları : Medea ya da öteki
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Tragedya yazarları, mitos, efsane ve kahramanlık destanları gibi yaşadıkları dönemlerde ulaşabildikleri bu kaynakların içeriklerini oyunlarında karakter, konu, olay örgüsü yaratmak için kullanmışlardır. Bu kaynaklar arasından ...
Memet Baydur'un oyunlarındaki anlatıların işlevleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
1981’de ilk oyunu ‘’Limon’’ ’u yazan Memet Baydur Türkiye’de ünlenen, geçen yıllar içinde de ürettikleriyle ünü daha da perçinlenen bir oyun yazarıdır. Baydur örgütlü devlet baskısının Türkiye’de son derece etkili olduğu ...
Brecht'in Artro Ui'si : Bertolt Brech'in epik tiyatro araçlarının günümüzde kullanımına yönelik bir sahneleme denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)
Toplumsal, ekonomik ve siyasal koşulların tüm dünya üzerinde koşulları bir örnekleştirdiği bir çağda, insan yaşantısı giderek verili koşulların alternatifi olmayan ve uyum sağlamaktan, katlanmaktan başka çıkar yol bulunmayan, ...
Çağdaş tiyatroda seyircinin oyuna doğrudan katılımı
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Tiyatro sanatı, Antik Yunan’dan günümüze kadar süren yaklaşık 30 asırlık tarihinde hep arayış içerisindeydi. Bunun sebebi belki de tiyatro sanatının popüler bir sanat olmasında gizlidir. Tiyatro sanatı, arayışını kendine ...
Rus romanslarının Türkiye'deki şan öğrencilerinin teknik ve müzikal gelişimi üzerine etkilerinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Bu çalışmanın ana amacı Rus romanslarının Türkiye'deki şan öğrencilerinin teknik ve müzikal gelişimi üzerine olan olumlu/olumsuz etkilerini araştırmaktır. Yapılan çalışmanın ilk bölümünde romans kavramı ve bu kavrama dair ...
Johann Wolfgang Von Goethe'nin Faust adlı oyununun çağdaş bir meddah performansı olarak uygulanması ve sahnelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Hikâye anlatıcılığına dayalı sahneleme üslubu en eski ve en yalın sahne sanatı formlarından biridir. Geleneksel Türk gösteri sanatlarında bu örneğe Meddahta rastlanır. Bu çalışmada Geleneksel Meddah formundan yola çıkarak ...
Tadashi Suzuki metodunda oyuncunun çalışma, hazırlık ve yaratım süreçleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren, tiyatronun ritüel karakterini ve özünü kaybetmiş olduğu yönündeki eleştiriler yeni arayışlara kapı aralamıştır. Bu doğrultuda aralarında Tadashi Suzuki'nin de bulunduğu kimi yönetmenler ...
Ses sağlığı ve korunmasına yönelik öğrenci tutumları : Anadolu Üniversitesi Opera anasanat Dalı öğrencileri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Bu tezde, insan sesinin üretimini sağlayan anatomik yapılar ve fizyolojik sistemler incelenerek, ses sağlığını olumsuz yönde etkileyen faktörler açıklandı. Bu faktörler göz önünde bulundurularak, Anadolu Üniversitesi Opera ...
Yasmına Reza'nın Katliam Tanrısı adlı oyununun sahnelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Günümüzde, şehirleşme, toplumdaki modernleşme süreci ve ekonomik yapı, insan yaşantısındaki pek çok olguyu etkilemiş ve şekillendirmiştir. İletişim teknolojilerindeki hızlı gelişim ile birlikte bu değişim, çok geniş kitleleri ...
Feldenkrais Metodu ve farkındalığın oyuncunun performansına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Oyuncunun sanatını icra aracı bedenidir. Bu bağlamda, oyuncunun bedeni başta olmak üzere, tüm ifade araçlarını eğitmesi, geliştirmesi, güçlü ve çalışır durumda tutması gerekir. Bu nitelikler, performansının kalitesi açısından ...