Yazar "Uztuğ, Ferruh" için Halkla İlişkiler ve Reklamcılık listeleme
-
Global markaların Azerbaycan reklam stratejileri : standardizasyon ve adaptasyon reklam uygulamaları
Uztuğ, Ferruh; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı; Mammadova, Aydan (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Teknolojinin bir sonucu olarak dünya küçülmeye devam etmekte ve sınırlar ortadan kalkmaktadır. Küresel pazarda işletmelerin markalarını duyurmaları için yenilikçi yollar bulmaları gerekmektedir. Bu nedenle küresel pazarlarda ... -
İnternetle değişen ticaret ve rekabet : mikro işletmelerin dijital medya kullanımları
Sıvar, İbrahim (Anadolu Üniversitesi, 2018)Literatürde KOBİ’lerin iletişim faaliyetleri için internet ve dijital medya kullanımları üzerine çeşitli araştırmalar gerçekleştirildiği görülmektedir. KOBİ kategorisi içinde en küçük ölçekli işletmeler olarak tanımlanan ... -
Karşılaştırmalı reklamların tutum üzerindeki etkisi ve ikna ediciliğinin değerlendirilmesi
Yılmaz, Gamze (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma Türk tüketicilerinin reklamda karşılaştırma kullanımı hakkındaki değerlendirmelerini araştırmaktadır. Çalışma, karşılaştırmalı reklama karşı tutum ve karşılaştırmalı reklamın ikna ediciliği üzerine odaklanmaktadır. ... -
Ku?resel reklamcılıkta adaptasyon tu?rlerı?: Adaptasyon reklam uygulamalarına yo?nelı?k etkı? aras?tırması
Gülmez, Emrah (Anadolu Üniversitesi, 2017)Literatürde adaptasyon reklamla ilgili yapılan çalışmalar, standardizasyon ve adaptasyon karşılaştırması üzerinedir. Adaptasyon reklamla ilgili herhangi bir sınıflandırma yapılmamış, dolayısıyla adaptasyon reklam sınıflarına ... -
Kurum kültürü ve şirketlerin değer tanımlarında sosyal inovasyon
Erkoç Kök, Yeliz (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kurum kültürü, organizasyonların değerlerini, inançlarını ve iş yapış biçimlerini yansıtan, başarı ve stratejilerine yön veren önemli bir kavramdır. Günümüzde kurumların genel olarak müşteri odaklı, sürdürülebilirlik ve ... -
Kurum kültürü yönetiminde kurumsal değerlerin çalışanlara benimsetilmesi : bir ilaç firmasında uygulama örneği
Genç, Çağlar (Anadolu Üniversitesi, 2014)Kuruluşların birer kurumsal marka olabilmeleri sürecinde kurum kültürünün doğru bir biçimde oluşturulması ve geliştirilerek korunması gerekmektedir. Her kurumun ve markanın kendine ait bir kimliği, kişiliği ve dolayısı ile ... -
Kurumsal kimlik web sitelerinin etkileşim boyutları açısından çözümlenmesi
İnam, Özgül (Anadolu Üniversitesi, 2002)İnternetin, kullanım alanı en yaygın olan bileşeni web siteleridir. Bu sanal ortam, bilginin dolaşım ve paylaşımı, eğlence, pazarlama, alış-veriş yapma vb. amacıyla; hem tüketiciler hem de üreticiler tarafından giderek ... -
Muhafazakarlık ve reklamlar : muhafazakar tutumların reklam kodaçımlama ve reklamlara yönelik tutumlar üzerindeki etkileri
Uçar, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüz Türkiye’sinde sıklıkla tartışılan bir kavram haline gelen muhafazakarlık konusunda iki ana yaklaşım vardır. Bunlardan ilki muhafazakarlığı siyasi bir ideoloji olarak görürken diğeri onu kişisel bir eğilim, bir tutum ... -
Reklam bilgi işleme stratejilerinde cinsiyet farklılıkları : seçicilik hipotezi çerçevesinde reklam tepkisine yönelik deneysel bir çalışma
Şener, Gülcan (Anadolu Üniversitesi, 2014)Toplumsal cinsiyet sıklıkla pazar bölümleme stratejisi olarak kullanılmaktadır. Hedef pazarlara uygun etkili reklam stratejilerinin belirlenmesinde toplumsal cinsiyetin önemi hem akademisyenler hem de reklam profesyonellerinin ... -
Reklam okuma biçimleri : kişisel değerlerin etkisine ilişkin bir alımlama çalışması
Onay, Atılım (Anadolu Üniversitesi, 2011)Geçtigimiz on yıl içerisinde reklamlar ve değerler konusunu işleyen birçok çalışmaya rastlamak mümkündür. Bu çalışmaların eksik kalan yönünü ise izleyiciler oluşturmaktadır. Değerler ve reklamları konu alan çalışmaların ... -
Reklamda absürtlüğün reklama yönelik tutum ve hatırlama üzerine etkileri
Yıldız, Serdar, 1988- yazar (Anadolu Üniversitesi, 2014)Absürtlük, reklam yaratıcıları tarafından yaygın biçimde kullanılıyor olsa da reklamda absürtlüğün etkileri üzerine yapılmış araştırmalar oldukça sınırlıdır. Bu çalışmada, reklamda absürtlüğün reklama yönelik tutum ve ... -
Reklamda cinsel çekiciliklerin iletişim etkisi ile ahlaki değerlendirmesine yönelik tutum araştırması
Şener, Gülcan (Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüz reklamcılığında cinsel çekiciliklerin artan kullanımı ile birlikte bu çalışma, LaTour ve Henthorne ile Tai'nin çalışmasını tekrarlayarak, bir Türk çerçevesi içerisinde tüketicilerin reklamda cinsel çekiciliklerin ... -
Reklamda tanık kullanımı : kullanıcı tanıklığı ve uzman tanıklığı reklamlarına yönelik tutumların karşılaştırılması
Gülmez, Emrah (Anadolu Üniversitesi, 2011)Reklamlar, tüketiciyi ikna etmeyi, ürüne ve/veya markaya yönelik olumlu tutum yaratmayı amaçlar. Reklam yaratıcıları ve markalar da pazarlama ve reklam stratejileri ve yaratıcı yapım uygulamaları ile bunu sağlamaya çalışırlar. ... -
Seçmenlerin, siyasal katılım düzeyleri ve adayın politik konumuna (iktidar/muhalefet) bağlı olarak olumlu/olumsuz siyasal reklamlara ve reklamın kaynağına yönelik tutumları
Kutlu, Ömer, 1979- (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın probleminin kaynağında siyasette üslubun seçmenler özelindeki etkileri yer almaktadır. Bu genel problemin altında siyasal iletişimde kullanılan olumlu ve olumsuz mesaj stratejilerinin seçmenleri siyasal ikna ... -
Spor kulüplerinde iletişim yönetimi : Türk profesyonel futbol liginde yer alan spor kulüplerinin iletişim uygulamalarına ilişkin araştırma
Katırcı, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüzde futbol oyunu tüm dünyada herhangi bir ticari sektör gibi serbest pazar norm ve kurallarına tabi görülmektedir. Gelecek dönemlerde gerek yönetsel gerekse de ekonomik olarak ayakta kalabilir olmayan herhangi bir ... -
Televizyon reklamlarında yaratıcı yapım uygulamaları : Türk televizyon reklamlarında (2005) yaratıcı yapım bileşenleri
Kutlu, Ömer, 1979- (Anadolu Üniversitesi, 2006)Türk televizyon reklamlarına odaklanan bu çalışma ile reklamda yaratıcı yapım uygulamalarını sınıflamaya yönelik yeni bir kodlama cetvelinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen bu çerçeve ile Türk reklamlarında ... -
Üniversitelerin kurumsal iletişim yönetimi : Anadolu Üniversitesi örnek olay çalışması
İçel, Güven (Anadolu Üniversitesi, 2004)İkinci Dünya Savaşı sonrası yaşanan gelişmeler, özellikle globalleşme süreci, pek çok değişikliği beraberinde getirmiştir. Değişen dünyada, yönetim şekilleri de değişim göstermiş, iş dünyasında, teknoloji, şeffaflık, bilgi, ...