Yazar "Sosyal Bilimler Enstitüsü" için Sinema ve Televizyon listeleme
-
Küreyerel fotoğrafa özdüşünümsel bir yaklaşım: Bir sosyal medya tasarımı
Can, Funda (Anadolu Üniversitesi, 2015)Küresel ve yerel durumların iç içe geçtiği sosyo-kültürel, teknolojik ve sanatsal değişimler bağlamında, herhangi bir fotoğraf çalışmasının, nasıl anlamlandırılması gerektiği sorgulanabilir. Bu sorudan yolan çıkan bu ... -
Kısa filmde anlatı yapısı : Cannes Film Festivalinde gösterime girmiş dört Türk filmi üzerine bir çözümleme
Zor, İlker (Anadolu Üniversitesi, 2013)Sinema ilk olarak kısa filmlerle başlamıştır. uzun metrajlı filmlerin bir standart haline gelmesi sonucunda kısa film, ticari sinema salonlarının dışında kalmıştır. Sinema endüstrisinin dışında kalan kısa film, sinema ... -
Luc Besson sinemasında şiddet ve sevginin sunumu
Serter, S. Serhat (Anadolu Üniversitesi, 1999)Şiddet ve sevgi, yaşamın temelini oluşturan ve insanlarla her an var olan duygulardır. Bu yüzden de, insanı ve insan yaşamını yansıtan, konularını buradan seçen sinema, bu iki ana temaya çok sık başvurur. Özellikle şiddet, ... -
Manevi gerçekçilik sinema dili ve Semih Kaplanoğlu Sineması
Toraman, Esin Esra (Anadolu Üniversitesi, 2011)Sinemanın insanlığa, ait olduğu hakikati tekrar hatırlatabileceğini ve hissettirebileceğini söyleyen Semih Kaplanoğlu, 'manevi gerçekçilik' olarak adlandırdığı sinema dili ile, ilk filmi Herkes Kendi Evinde (2001)'den son ... -
Michael Haneke sinemasında suç temasının simülasyon kuramı ile ilişkileri bağlamında yeniden değerlendirilmesi
Alpoğlu, Özgen (Anadolu Üniversitesi, 2014)Televizyon için çektiği filmler ve serilerle birlikte yirminin üzerinde sinemasal yapıta imza atmış olan Michael Haneke, bu yapıtların büyük bir bölümünün senaryosunu da kendisi yazmış olan, auteur olarak adlandırılabilecek ... -
Modern sinema ve mitoloji : Angelopoulos sinemasında Yunan mitolojisinin izleri
Gül, Umut (Anadolu Üniversitesi, 2018)Mitoloji, tarihin en eski disiplinlerinden biri olmasının yanında, insanlığın bilinçdışında varlığını günümüzde de sürdürmektedir. Mitler ve efsaneler, tarih boyunca bireyin ve toplumun yaşamına etki ederken, özellikle ... -
Nuri Bilge Ceylan sinemasında yabancılaşma teması üzerine bir inceleme
Çapan, Begüm (Anadolu Üniversitesi, 2009)Türk sinema tarihinde, kısa sürede az sayıda eser vermiş olmasına karşın, önemli bir yer edinmiş olan Nuri Bilge Ceylan, kendi sinema dilini oluşturmuş, auteur olarak adlandırılabilinecek bir yönetmendir. Aldığı sayısız ... -
Olayın televizyon haberine dönüşümü : değişim değeri açısından televizyon haberleri
Orhon, E. Nezih (Anadolu Üniversitesi, 2002)Televizyon haberi sahip olduğu görsel ve işitsel yapıların özellikleri ile günlük hayatımızdaki görsel ve işitsel farklı anları ve olayları izleyenlere aktararak en tercih edilen haber kaynağı olarak yer almaktadır. Farklı ... -
Peri masallarının yakın dönem fantastik Hollywood sinemasındaki metinlerarası anlatı yapısı
Algül, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, yakın dönem Hollywood sinemasında yeniden çekilen peri masalı uyarlamalarındaki anlatı biçeminin nasıl değiştiğini ortaya koymaktadır. Metinlerarası anlatı yöntemleri ve imgelerinin, yeniden uyarlanan peri ... -
Quentin Tarantino sinemasında postmodern kavramlar
Mutlu, Vedat (Anadolu Üniversitesi, 2016)Modernlikten bir kopuş olarak değerlendirilen postmodernizm, 1980'lerden itibaren modernizm serüveninin bir parçası olan filmlerde karşılık bulmaya başlamıştır. Bu çalışma, postmodernizmin Quentin Tarantino filmlerine nasıl ... -
Radyo ve televizyon öğretimi veren okullarda öğrenci uygulama ihtiyacını karşılayacak bir televizyon stüdyosu tasarımı
Durmaz, Ahmet (Anadolu Üniversitesi, 1989)Eğitim, genel anlamıyla, 'Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir'. Öğretim kurumlarında verilen eğitim iki aşamalı olarak gerçekleşmektedir. 'Teorik Eğitim' ... -
Sesli film çekimi ve film sesi : teknik ve kuramsal analiz
Ergül, Reha Recep (Anadolu Üniversitesi, 1993)Türk sinema'sında henüz sesli film çekimine uygun teknik bir alt yapı kurulamamıştır. Birkaç örnek dışında, Türkiye'de tüm filmler sessiz olarak çekilmektedir. Teknik alt yapı ile birlikte düşünsel alt yapının olması, ... -
Sex-role stereotyping and images of women in situation and demostic comedies on prime-time television
Yaktıl, Gürsel (Fort Hays State University, 1991)The purpose of this study was to describe sex-role stereotyping and images of woman in situation and domestic comesies on prime-time television. This thesis was a descriptive research study. The researcher used a content ... -
Seyirci ve bir anlamlama süreci olarak sinema
Erdoğan, Nezih (Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu tez çalışmasında, sinema seyircisinin bir portresinin çizilmesine ve film izleme etkinliğinin belli başlı özelliklerinin verilmesine çalışıldı. Birinci bölümde, seyirci için kuramsal bir zemin hazırlamak amacıyla, ... -
Sinema dramaturjisi : ''Asiye Nasıl Kurtulur?'' filmlerinin dramaturjik çözümlemesi
Gürbüz, Özcan (Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırma ile amaçlanan, sinema dramaturjisini yalnızca yazınsal yönden yapısal incelemeleriyle sınırlayarak, filmin dramaturjik yapısını oluşturan kuramları, sinemanın tiyatro dramaturjisi ile olan ilişkisini araştırarak ... -
Sinema tarihyazımına farklı bakmak ve Türk sineması tarihyazımı için yöntem arayışı
Okumuş Ergül, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2010)Sinema çalışmalarındaki 'film kuramı'nın ve 'film eleştirisi'nin baskınlığı nedeniyle geciken sinema tarihi çalışmaları, bugün, 'Yeni Film Tarihi' başlığıyla önem kazanmaktadır. Çalışma, sinema tarihyazımındaki değişimlerden ... -
Sinema ve varoluşçuluk
Savaş, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2001)Uygarlık tarihinin her döneminde, her çağda felsefe ile sanat arasında bir bağ kurmak olanaklıdır. Bu bağ kimi zaman çok güçlü, kimi zaman da çok zayıf olabilir. Ancak sanat tarihinin gösterdiği son derece açık bir gerçek ... -
Sinemada anlam yaratma
Büker, Seçil (Anadolu Üniversitesi, 1985)Sinemada anlamın nasıl oluştuğunu incelemek oldukça kapsamlı bir konu. Bir araştırmanın sınırları içinde bu konuyu incelemek olanaksız. Bundan dalayı araştırmayı parçaüstü birimlerle sınırladık. Zamanda ve uzamda yer ... -
Sinemada biçem : Lütfi Ömer Akad sineması
Serter, S. Serhat (Anadolu Üniversitesi, 2005)Sinemada biçem yada üslup (style) en basit tanımıyla, mediumun (filmin) tekniğinin sistematik ve belirlenmiş kullanımıdır. Anlatı yapısı (öykü), sinematografi (kamera hareketleri ve çekim ölçekleri), mizansen (çerçeveleme, ... -
Sinemada bir tür olarak güldürünün iktidar ve muhalefet ile ilişkisi : Arzu Film örneği
Halis, Şan Ararat (Anadolu Üniversitesi, 2014)Güldürünün, iktidar ve muhalefet ile ilişkisine, ilk çağ filozoflarından bu yana belirli ölçülerde değiniler olmuştur. Güldürünün bu ilişkisine dair düşünce ve çalışmaları, temel olarak iki grupta toplamak mümkündür. ...