Yazar "Uğurlu, Elif Gizem" için Sinema ve Televizyon listeleme
-
2000 sonrası Türk sinemasında tarihi filmlerde milli kimliğin yeniden inşası
Şahin, Murat, [tarih] (Anadolu Üniversitesi, 2014)Kimlik, sürekli olarak hareket halinde olan ve biz/onlar karşıtlığı içerisinde bir öteki yaratılarak oluşturulan bir yapıyı ifade etmektedir. Milli kimlik de aynı şekilde bir kez oluşturulup bırakılan bir yapı olmayıp ... -
İdeolojiye Yamuk Bakmak: Skyfall filminin söylem analizi
Demirkol, Onurhan (Anadolu Üniversitesi, 2015)Sinema-ideoloji ilişkisine dair yaklaşımlar, her iki kavrama atfedilen anlamlara göre çeşitlilik gösterir. Marksist yaklaşımlardaki hakim paradigmada "ideoloji" kavramı, "yanlış bilinç" olarak ele alınan ve "gerçeği ... -
Süperkahraman filmlerinde modernite ve postmodernite ilişkisinin ikili karşıtlıklar yöntemiyle çözümlenmesi
Yılmaz Ercan, Göral Erinç (Anadolu Üniversitesi, 2017)İlk defa ortaya çıktıkları tarihsel dönemler, dünyaya bakışları ve yaptıkları seçimlerle modernitenin birer ürünü ve örneği olan süperkahramanlar, popüler sinema aracılığıyla günümüzün postmodern dünyasına taşınmıştır. ... -
Türkiye'de ulusal televizyon kanallarında annelik rolünün sunumu
Uğurlu, Elif Gizem (Anadolu Üniversitesi, 2003)Annelik rolü özel alanda konumlandırılıp, cinsiyete dayalı iş bölümüne göre de yeniden üretim ile sınırlandırılarak kamusal alanın uzağında tutulmaktadırlar. Bu da annelik rollerinin üzerine yüklenmiş olan işlevlerini ... -
Yeni iletişim teknolojilerinde etkileşimlilik ve iletişim fakültesi öğrencilerinin etkileşimli iletişim ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
Uğurlu, Elif Gizem (Anadolu Üniversitesi, 2010)İnsanlar etkileşimli iletişim araçları ile denetlenebilir, gözetlenebilir hale gelmişlerdir. Özellikle gençler yeni iletişim teknolojilerini yadırgamadan kullanmaktadırlar. Hayatı kolaylaştırmak adına sunulan yeni iletişim ...