Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
İki dil testinin (TEDİL ve TODİL) tipik ve atipik dil gelişimi gösteren çocuklarda ayırt ediciliğinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu çalışmada Türkiye’de kullanılan iki farklı dil gelişimi testi için veri tabanlı ayırt etme ölçüt puanı belirlenmesi ve bu testlerin tekdilli ve ikidilli normal gelişim gösteren ve tek dilli dil bozukluğu olan gruplarda ...
15-17 yaş çocuklar ve 18 yaş üstü yetişkinlerin semantik ve eylem akıcılık becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Semantik ve eylem akıcılığını barındıran sözel akıcılık ölçümleri nöropsikologlar ve dil ve konuşma terapistleri tarafından nöropsikolojik değerlendirmede sıkça kullanılmaktadır. Her iki akıcılık türü, bir kategori (isim ...
4-6 yaş aralığındaki çocukların semantik akıcılık becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Sözel akıcılık ölçümleri dil ve konuGma terapisi alanında dil becerilerinin değerlendirilmesinde ve nöropsikoloji alanında biliGsel yetersizliklerin tanılanmasında yaygın olarak kullanılır. Sözel akıcılık testlerinin bir ...
Erken dil gelişimi testi-üçüncü edisyon'un [test of early language development-third edition (teld-3)] Türkçeye uyarlama, güvenirlik ve geçerlik ön çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2009)
Çocuklarda dil bozukluklarının erken tanılanması sayesinde etkin ve erken bir müdahale sağlanabilir. Erken tanı sayesinde yapılan müdahale ve gerekli ek destekle çocuğun yaşam kalitesi artar, sosyal ve duygusal problemlerin ...
7-14 yaş aralığındaki Türkçe konuşan çocukların sözel akıcılık becerilerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)
Nöropsikolojik değerlendirmelerin vazgeçilmez bir parçası olan sözel akıcılık testleri farklı etiyolojilerden kaynaklanan bilişsel yetersizliklerin tanılanmasına en duyarlı araçlardır. Bu testlerden özellikle semantik ve ...
Test of language development-primary : fourth edition (told-p: 4) testinin türkçe uyarlanmasında madde analizi : ön bulgular
(Anadolu Üniversitesi, 2011)
Bu çalışma, Test of Language Development Primary: Fourth Edition (TOLD-P:4) testinin Türkçeye uyarlanma sürecinde TOLD-P:4 alt testlerinin madde analizleri ön çalışmasını kapsamaktadır. Araştırma grubu 4 – 9 yaş arasında ...
Türkçe fonolojik farkındalık testi geliştirilmesi, geçerlik, güvenilirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Fonolojik farkındalık becerileri ileride gözlenebilecek konuşma ve okumayazma sorunları için yordayıcı olarak kabul edilmekte ve konuşma sesi bozukluklarının (KSB) terapisinde ve okuma-yazma güçlüğü olan çocuklarda bir ön ...