Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans
Toplam kayıt 59, listelenen: 41-59
-
Marka iletişiminde ticari karakterler : Vadaa-Worldcard ve Blue Lion-Postbank örnek olayı
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Ticari karakterlerin, marka iletişimi içerisindeki yerlerine, fonksiyonlarına odaklanan bu çalışmada, ticari karaktere sahip markaların marka iletişimlerine bu karakterleri nasıl yerleştirdikleri, yerleştirme süreçlerini ... -
Bir marka genişletme aracı olarak lisans uygulamaları : Türk futbol endüstrisine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışmada öncelikle konuyla ilgili literatür taranmış; marka kavramı, marka genişletme stratejileri ve lisans anlaşmaları kavramları çalışmanın literatür taraması kısmında ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Daha sonra, ... -
Tasarımın kuruma kattığı değerler : T-box, Tariş ve Nurus üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Tasarım aracılığıyla kuruma eklenen değerleri bulmayı amaçlanan bu çalışmada, tasarım yönetimi ödülü alan firma yöneticileri ile görüşmeler yapılmış ve firmaların tasarımı hangi alanlarda nasıl kullandıkları incelenmiştir. ... -
Kurumsal itibar ve Anadolu Üniversitesi İ.B.F. örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Küreselleşmenin etkileriyle rekabetin yoğunlaştığı günümüz iş hayatında kuruluşların faaliyetlerini sürdürebilmeleri, finansal performanslarının yanı sıra "görünmeyen bazı değerlerinin" de varlığına bağlı olmuştur. ... -
Basın ilanlarının grafik tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi : 1959-2009 yılları arasında Milliyet Gazetesinde yayınlanan Arçelik beyaz eşya basın ilanlarına yönelik bir içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Türkiye’de son 50 yılda ‘reklam tasarımı’ alanında yaşanan gelişime ve değişime odaklanan bu çalışmada, Milliyet Gazetesi’nde 1959-2009 yılları arasında yayınlanan Arçelik markasının beyaz eşya kategorisine ait tüm basın ... -
Reklam yazarlığı ve yaratıcılığı üzerine bir profil araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmanın temel amacı, reklam yazarlarının profil özelliklerinin belirlenmesidir. Literatürde bir reklam yazarının taşıması gereken özellikler, alması gereken eğitimler, hangi konularda tecrübe sahibi olması gerektiği ... -
Üniversitelerin kurumsal iletişim yönetimi : Anadolu Üniversitesi örnek olay çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)İkinci Dünya Savaşı sonrası yaşanan gelişmeler, özellikle globalleşme süreci, pek çok değişikliği beraberinde getirmiştir. Değişen dünyada, yönetim şekilleri de değişim göstermiş, iş dünyasında, teknoloji, şeffaflık, bilgi, ... -
Ülke orjini etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Çağdaş pazarlama iletişimi anlayışı içerisinde, tüketici istek ve tercihleri önemli bir bilgi haline gelmiştir. Hedef kitleyi tanımak, ürünlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda iletişimi ile satış ve pazarlama çalışmalarını ... -
Kurumsal kimlik web sitelerinin etkileşim boyutları açısından çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İnternetin, kullanım alanı en yaygın olan bileşeni web siteleridir. Bu sanal ortam, bilginin dolaşım ve paylaşımı, eğlence, pazarlama, alış-veriş yapma vb. amacıyla; hem tüketiciler hem de üreticiler tarafından giderek ... -
Türkiye'de spor sponsorluğu : Beko'nun basketbol ligi sponsorluğunun basındaki yansımalarına yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu tezin amacı, halkla ilişkilerin gitgide daha fazla rağbet gören alanı spor sponsorluğunun, Beko'nun Basketbol Ligi isim sponsorluğu özelinde, gazetelerde kendisine ne ölçü ve şekillerde yer bulduğuna yönelik sonuçlara ... -
Reklamda tanık kullanımı : kullanıcı tanıklığı ve uzman tanıklığı reklamlarına yönelik tutumların karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Reklamlar, tüketiciyi ikna etmeyi, ürüne ve/veya markaya yönelik olumlu tutum yaratmayı amaçlar. Reklam yaratıcıları ve markalar da pazarlama ve reklam stratejileri ve yaratıcı yapım uygulamaları ile bunu sağlamaya çalışırlar. ... -
Televizyon reklamlarında yaratıcı yapım uygulamaları : Türk televizyon reklamlarında (2005) yaratıcı yapım bileşenleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türk televizyon reklamlarına odaklanan bu çalışma ile reklamda yaratıcı yapım uygulamalarını sınıflamaya yönelik yeni bir kodlama cetvelinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen bu çerçeve ile Türk reklamlarında ... -
Reklamda kullanılan görsel metaforların reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Dergi reklamlarında kullanılan görsel metaforların karmaşıklık ve zenginlik düzeylerinin reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisini saptamaya yönelik bu çalışmada, Phillips ve McQuarrie (2004)'nin geliştirdiği; görsel ... -
Bir reklam aracı olarak fragman : Türk ve Amerikan filmlerinin fragmanlarında kullanılan duygusal çekiciliklerin ve yaratıcı yapım uygulamalarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Fragmanların reklamcılık yaratıcı stratejileri çerçevesinde nasıl bir yapısı olduğunu araştıran bu çalışma, Polay, Moriarty ve Belch’in duygusal çekicilik yaklaşımlarını, Stewart ve Furse, Shimp ve Baldwin’in yaratıcı yapım ... -
İşletmelerde kültürel farklılıkların yönetiminde halkla ilişkilerin rolü ve Türkiye'deki işletmeler üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışma; işletme içinde, James E.Grunig ve Todd Hunt tarafından geliştirilen halkla ilişkiler modellerinin, kültürel çeşitliliği yönetmede etkinliğini belirlemeye ve Geert Hofstede tarafından geliştirilen kültür ... -
Türkiye'de faaliyet gösteren vakıfların sosyal medya kullanımlarına yönelik bir içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışma, Türkiye’de faaliyet gösteren vakıfların web sitelerini ve web 2.0 teknolojileri bağlamında değerlendirilen sosyal medya sitelerinden Facebook ve Twitter’deki profillerini halkla ilişkiler aracı olarak nasıl ... -
Kriz iletişimi bağlamında hızlandırılmış tren kazası'nın gazetelere yansımasının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada hızlandırılmış tren kazasının kriz iletişimi bağlamında gazetelere ne şekilde yansıdığı; Posta, Hürriyet, Milliyet, Sabah ve Zaman gazetelerine uygulanan bir içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen ... -
Türkiye'de reklam denetimi ve izleyicilerin yasaklı televizyon reklamlarını değerlendirmesi : Coca Cola, Vodafone ve TEB örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Reklamcılık sektörü, tüm dünyada hızla genişleyen bir teorik ve pratik alana sahiptir. İnsan doğasının etik ilkeleri ve genişleyen reklamcılık sektörünün kontrol edilmesi gerektiği görüşünden dolayı reklam etiği ve reklam ... -
Karşılaştırmalı reklamların tutum üzerindeki etkisi ve ikna ediciliğinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma Türk tüketicilerinin reklamda karşılaştırma kullanımı hakkındaki değerlendirmelerini araştırmaktadır. Çalışma, karşılaştırmalı reklama karşı tutum ve karşılaştırmalı reklamın ikna ediciliği üzerine odaklanmaktadır. ...