Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzen, Emin
dc.contributor.authorBaran, Hakan
dc.date.accessioned2019-11-12T11:10:51Z
dc.date.available2019-11-12T11:10:51Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÖzen, E. ve Baran, H. (2019). Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılların arasında proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi. AUAd, 5(3), 28-40.en_US
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/22997
dc.description.abstractTüm dünyada uzaktan eğitim yüksek lisans ve doktora tezlerine konu olmaktadır. Bu araştırmanın amacı 2016-2018 yılları arasında yazılmış proquest veri tabanındaki tezlerin yönelimlerini yıllara, kullanılan araştırma desenlerine ve anahtar kelimelere göre içerik analizi yöntemini kullanarak analiz etmektir. Veri tabanında ilgili yıllardaki 4335 adet tez yayınlanma yılı, yöntemleri ve seçilen anahtar kelimelere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre yazılan sayılarında yıllara göre azalma olduğu görülmüştür. Tezlerde araştırma yöntemi olarak en çok nitel yaklaşım tercih edilmiş. Ayrıca tezlerde en çok tanımlayan anahtar kelimenin ‘’Distance Education’’ olduğu görülmüştür. İlaveten açık ve uzaktan öğrenme alanında yapılan çalışmaların web ve gelişen teknolojiyle iç içe olduğu görülmüştür. Alanda daha fazla tez oluşması için yüksek lisans ve doktora bölümlerinin yaygınlaştırılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractDistance education in all over the world is subject to masters and doctorate theses. The aim of this study is to analyze the orientations of the theses in the proquest database between the years 2016-2018 by using the content analysis method according to the years, research patterns and keywords. In the database, 4335 years of publication in the relevant years were examined according to the methods and the selected keywords. According to the results of the study, it was seen that there was a decrease in the number of articles compared to the years. The most qualitative approach was chosen as a research method in theses. Moreover, the most defining keyword in the theses was in Distance Education. As a result of this research, it is understood that the studies carried out in the field of open and distance learning should be more qualified and scientific. It is proposed to disseminate the master's and doctoral departments in order to have more thesis in the field.en_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectYöntemsel Eğilimleen_US
dc.titleUzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılların arasında Proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster