Yayın tarihi için Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI) listeleme
Toplam kayıt 302, listelenen: 1-20
-
Türk Eğitim Sistemi’nde okulların örgüt ve yönetim yapısı ile yapılandırmacı eğitim yaklaşımı arasındaki ilişkinin çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Eğitim örgütleri bulundukları çevre ve üstlendikleri işlevleri nedeniyle sürekli gelişmek durumundadırlar. Bireylerin, toplumların ve diğer paydaşların sürekli değişen gereksinimleri doğrultusunda eğitim örgütlerine ... -
Çevrimiçi eğitimde kalite standartları: Amerika örnekleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bilgi ve iletişim teknolojilerinde süregelen gelişmeler tüm disiplinlerin amaçlarına ulaşabilmeleri için farklı araçlar sunarak yeni yöntemlerin ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Eğitim bilimleri de diğer disiplinlerde ... -
Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde eğitim araştırmalarının bulguları incelenip değerlendirildiğinde, bulguların uygulamada ve kuramın oluşumunda çok az etkili olduğu görülmektedir. Bu bağlamda ortaya çıkan tasarım tabanlı araştırma, öğretme-öğrenme ... -
Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) eylem yeterliliği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Toplumsal sorunların çözülmesi hem bireysel hem de toplumsal boyutlarda değişimler gerektirmektedir. Bu bağlamda bireylerin çevresindeki insanları etkileyebilme, fiziksel ve sosyal çevreye katkıda bulunabilecek eylem ... -
Quality matters for Turkish higher education
(Anadolu Üniversitesi, 2011)The paper examines global developments in quality assurance (QA) in higher education and the imperatives that are driving these. It argues that universities need to respond to the growing calls for accountability, national ... -
Effectiveness of online learning environments developed based on the principles of interactive environment design
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Online learning environments are technology-based learning environments which allow learners to develop themselves on their own pace independently of time and place through the instructional content presented via computers ... -
İşitme engelli üniversite öğrencilerine uygulanan ‘tanımlama yapma’ stratejisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Araştırmalar işiten ve işitme engelli bireylerin sözcük dağarcığı gelişimi ve okuduğunu anlamaları arasında kuvvetli bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte bireylerin iş yaşantılarındaki başarıları için ... -
İşitme engelli öğrenciler ve işiten öğrencilerin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, koklear implant kullanan işitme engelli öğrenciler ile işiten öğrencilerin okuma beceri ve stratejilerini Formel Olmayan Okuma Envanteri kullanarak değerlendirmektir. Araştırmada, nedensel-karşılaştırmalı ... -
Eğitim için yeni bir ortam: Twitter
(Anadolu Üniversitesi, 2012)İnternetin yaygın kullanılmaya başlanması, farklı uygulamaların da yaygınlaşmasını beraberinde getirmektedir. Günümüzde, yaygınlaşan uygulamaların başında Web 2.0 uygulamaları gelmektedir. Web 2.0 uygulamaları özellikle ... -
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeyleri
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Günümüzde hızlı bilgi artışına ve teknolojideki gelişimlere paralel olarak, bireyden beklenen özelliklerde de değişimler meydana gelmiştir. Yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki mesajlara ... -
Sınıf içi söylemlerde dilsel davranış olarak bulmaca çözme örnekçesinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bilmece çözmek bireyin çocukluğunda öğrendiği dilsel bir davranış örnekçesidir. Bu dilsel davranış daha sonraki yıllarda gerek günlük yaşamın akışında gerek kurumlar içerisinde sıklıkla başvurulan bir tür bilgiye ulaşma ... -
Etkileşimli tahta tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Türkiye’de etkileşimli tahtalar bağlamında öğrenme teknolojilerinin geliştirilmesine dönük kapsamlı planlamaların yapılıyor olmasından hareketle, ilköğretim öğrencilerinin etkileşimli tahtaların öğrenme ortamlarında ... -
İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ayrıca, katılımcıların görüşleri cinsiyet, eğitim durumu, yaş, ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik inançları
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik inançlarını ortaya koymak ve bu inançların çeşitli değişkenlerine göre değişip değişmediğini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Dumlupınar ... -
Motivation and online adult learners: how do we do that?
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Motivation is a very complex topic. Various fields of study have defined motivation differently. Education is one of those fields. Motivation is one of the important topics in education that is essential for improvement ... -
Öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Tarama tipli gerçekleştirilen çalışmanın araştırma grubunu 2010-2011 öğretim yılında Niğde Üniversitesi ... -
Almanca öğretmenliği programı öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, Almanca Öğretmenliği programı öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde bilgisayar ve internetin kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Katılımcıların belirlenmesinde, amaçlı örnekleme ... -
Examining communication skills of pre-service information technology teachers
(Anadolu Üniversitesi, 2013)The purpose of the present study was to determine the communication skills of preservice information technology (IT) teachers attending Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) at Anadolu University and ... -
Writing anxiety: a case study on students’ reasons for anxiety in writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 2013)The purpose of the present study was twofold. First, the present study set out to investigate the learners‟ attitudes towards academic writing courses that they have to take as part of their curriculum, whether they ... -
Görsel algı kuramlarına dayalı etkileşimli bir öğretim ortamı tasarımı ve ortama ilişkin öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Etkileşimli öğrenme ortamları, çok yönlü öğretim ve etkileşim olanaklarına sahip, öğrencilerin öğrenmelerini yönlendirebildiği, zaman ve mekandan bağımsız ortamlarıdır. Etkileşimli öğretim ortamlarının niteliğini olumlu ...