Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 385-404
-
KOBİ'lerin banka tercihini etkileyen kriterlerin AHP yöntemi ile belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)İnsanlar günlük yaşamlarında birçok konuda karar verme durumu ile karşı karşıya kalırlar. Günlük yaşantımızda verdiğimiz kararların bir kısmı çok basit yapıda olurken bir kısmı ise üzerinde ayrıntılı düşünmeyi gerektirecek ... -
KOBİ'lerin finansman sorunları ve çözüm önerileri : Hatay örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletme (KOBİ)'ler, girişimciliği teşvik etme, istihdam yaratma ve üretimdeki payları ile ülke ekonomilerinin vazgeçilmez unsurlarıdır. Günümüzün globalleşen dünyasında KOBİ'lerin gelişimlerinin ... -
Kollektif yatırım kuruluşlarının portföy kazançlarının vergilendirilmesi ve portföy değeri üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Kollektif Yatırım Kuruluşları, Türkiye gündemine ilk olarak 30 Temmuz 1981 tarihli ve 2499 Sayılı yasa ile girmiştir. Yasa kapsamında yatırım kulüpleri ile ilgili düzenleme bulunmamakla birlikte, yatırım ortaklıkları ve ... -
Konut kooperatiflerinde karşılaşılan yolsuzluklar
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Konut kooperatifleri, ortaklarının konut ihtiyaçlarını karşılıklı yardımlaşma ve dayanışma içersinde, ekonomik güçlerini bir araya getirerek karşılamayı amaçlayan demokratik kuruluşlardır. Ülkemizde, konut kooperatifçiliği ... -
Konut kooperatiflerinde muhasebe sistemi ve yıllık faaliyet raporu : S.S. Üniversiteliler Yapı Kooperatifi'nde uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Ülkemizde hızlı nüfus artışı ve köyden kente göç olayı, kentlerde konut ihtiyacını büyük ölçüde arttırmıştır. Bu ihtiyacı karşılamak üzere, sınırlı gelir düzeyine sahip fertler tarafından çok sayıda konut kooperatifi ... -
Konut kooperatiflerinin işlevsel yönetim ilişkilerinde karar alma süreci ve uygulamada karşılaşılan sorunların çözümüne ilişkin bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Günümüzde tüm işletmeler gibi konut kooperatifleri de hızla değişen bir ortamda çalışmalarını sürdürmeye çalışmaktadırlar. Konut kooperatiflerinin bu ortamda çalışmalarını sürdürebilmeleri ve amaçlarına ulaşabilmeleri ancak ... -
Konut üreten işletmelerde kalite yönetimi uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2003)İnsanoğlu varolduğundan itibaren sürekli olarak ihtiyaç ve gereksinmelerini karşılamak için mükemmeli aramaktadır. Özellikle son yüzyıl içinde teknolojide meydana gelen gelişmeler ve bunun bir sonucu olarak rekabet ortamının ... -
Kooperatif işletmelerde insan kaynakları yönetimi sorunu
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, işletmelerin piyasadaki varlıklannı korumak, gelişmek ve başarılı olmak için üzerinde önemle durduklan yönetim stratejilerinden biri haline gelen insan kaynakları yönetiminin önemi ve kooperatif işletmelerdeki ... -
Kooperatif işletmelerde örgüt kültürü; kooperatif ve özel sektör işletmelerinde örgüt kültürünün karşılaştırmalı analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Örgüt kavramı, sosyal ve bilimsel bir kavramdır. Bireylerin gereksinimlerini karşılamak amacıyla kurulan örgütler yaşamlarını devam ettirmek zorundadır. Örgütün yaşamının devam etmesinde ise örgütün çalışanları önemli bir ... -
Kooperatiflerde bilgi sistemlerine dayalı meteorolojik bilgi kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Meteorolojik faktörlerin, insan hayatı üzerine olumlu ya da olumsuz etkileri vardır. İnsanların içinde bulunduğu bütün sektörlerde de bu etkiler gözlenmektedir. Kooperatiflerde meteorolojik faktörlerden etkilenen sektörlerden ... -
Kooperatiflerde halkla ilişkiler ve Ege-Koop'ta bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde örgütlerin halktan kopuk olarak yaşamlarını sürdürmeleri olanaksızdır. Kooperatifçiliğin geliştirilmesi, yaygınlaştırılması, geniş kitlelere mal edilmesi, halkın güven ve desteğinin sağlanması, halkın ilgisinin ... -
Kooperatiflerde ortaklıktan çıkarılma
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu çalışmada ortakların kooperatiften çıkarılması ele alınmış- tır. Birinci ve İkinci Bölümde konuya genel olarak yaklaşılırken, Üçüncü Bölümde ise konu değişik yönleri ile ortak ve kooperatif açı- sından sonuçları ile ... -
Koordinasyon stratejisi açısından girişimci yönetimden profesyonel yönetime geçiş ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu tezde yapılacak olan çalışma işletmelerin girişimci yönetim tarzından profesyonel yönetim tarzına geçiş sürecini bir model bakış açısıyla incelemeye çalışacaktır. İşletmeleri bu geçişe zorlayan nedenler, girişimcilerin ... -
Kredi kararlarında kredi müşterisinin finansal bilgilerinin rölü ve önemi : Yemen bankalarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kredi analizi, kredi müşterisinin kredibilitesinin değerlendirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın önemi modern çağın en temel iktisadi endüstrilerinden biri olan bankacılık sektörünün öneminden kaynaklanmaktadır. ... -
Kredi kartı kullanımında etkili olan faktörlerin çoklu uygunluk analizi ile incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada, değişkenler arasındaki ilişkileri belirleyebilmek için kullanılan çok değişkenli betimleyicı veri analizi tekniklerinden biri olan uygunluk analizi incelenmiştir. Bu analizde veri yapısının yorumlanması için, ... -
Kurum imajının yaratılmasında vizyon yönetiminin etkilerinin incelenmesi ve Ford Otosan işletmesinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Küreselleşmeyle birlikte günümüzde, insanlığın ilgi, ihtiyaç ve beklentileri sürekli farklılaşmakta, rekabet artmakta ve pazar koşulları zora sürüklenmekte, daha bir çok etken sahnede yerini almaktadır. Bu değişime ayak ... -
Kurumsal kaynak planlaması kararlarında hataların azaltılması ve bir karşılaştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2004)İleri bilgi teknolojileri, günümüz rekabet ve hız ortamında işletmelerin vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Yeni bilgi teknolojilerinin ortaya çıkması ise çok hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir. Bu yeni teknolojilerden ... -
Kurumsal kaynak planlamasının yapısı ve işleyişi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)ERP sistemi, işletmenin temel iş süreçlerini ve fonksiyonlarını tek bir yapı içinde bütünleştiren, modüllerden oluşan standart bir yazılım paketidir. Organizasyonlar, işletme içinde çok çeşitli iyileştirmeler sağlamak için ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüzde pazarlama kavramının odak noktasında “değer temelli olmak” anlayışı bulunmaktadır. Kurum ve kuruluşları değerli kılan ve fark yaratan artık sadece ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değil, topluma ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarında ünlü kullanımı : kampanya, marka çekiciliği ve tercihi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bilinçlenen tüketiciler ve bu tüketicilerin sosyal sorumluluk bilincinde gözlemlenen artış, işletme ve markaların kurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önemin de artmasına sebep olmaktadır. Literatürde kurumsal sosyal ...