Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 41-60
-
Avrupa Birliği eşiğindeki Türkiye'de girişimci kadın profili: Eskişehir örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)İçinde bulunduğumuz bilgi çağının sihirli kelimesi "Girişimcilik", iyi anlaşıldığı ve içselleştirildiği kalkınmış ülkelerin kalkınmalarındaki en temel argümanlardan biridir. Özellikle kadın nüfusunun önemli bir oranının ... -
Avrupa Birliği ve Türkiye'de demir çelik sektörünün üretim ve rekabet gücünün finansal analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: AB'ne yönelik adımlardan biri olan GB, ülkede birçok sektörü birçok yönü ile etkileyecektir. GB'nin yaratacağı ortamın Demir-Çelik sektörünü ne yönde etkileyeceği, rekabet gücünün ne olduğu önem taşımaktadır. AB'de ... -
Avrupa Birliği ve Türkiye'de turizme yönelik devlet yatırımları ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Turizm, birçok ülkenin ekonomilerinde ön sırada yer almaktadır. Turizmin ekonomiye ve istihdama olan olumlu katkılarını fark eden ülkeler bu sektörü koruma ve desteklemek için ellerinden geleni yapmışlardır. Bunun için de ... -
Avrupa Birliği'ne uyum sürecinde Türk ve Avrupa sigorta sektörlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)İnsanların, yaşamları boyunca karşılaşmaları muhtemel tehlikelerin ekonomik sonuçlarını önceden karşılayabilme arzusu sigorta fikrinin doğmasına neden olmuştur. Ülkemiz sigortacılığında 1986 yılından bu yana yaşanan değişim, ... -
Avrupa Birliğine katılım sürecinde kırsal kalkınma için katılım öncesi yardım aracı - IPARD
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu tez çalışması, Türkiye'nin Avrupa Birliğine uyum süreci kapsamında kırsal alanlarda gelişimi hızlandırarak, Ortak Tarım Politikası için alt yapı oluşturmayı amaçlayan "Kırsal Kalkınma İçin Katılım Öncesi Yardım Aracı – ... -
Avrupa Birliğine üye ülkeler ve aday ülkelerin ekonomik ve sosyal özelliklerinin çok değişkenli istatistiksel tekniklerle karşılaştırılması (faktör-Diskriminant analizi)
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada, Avrupa Birliği'ne üye ve aday ülkeler çok değişkenli istatistiksel tekniklerden, Faktör ve Diskriminant analizi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Avrupa Birliği'nin oluşumunu ve genişlemesini incelendikten ... -
Avrupa tipi şirket ve birleşmeler yoluyla oluşumu
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Avrupa Topluluğu, oluşum yıllarından günümüze değin önemli ge- lişmeler göstermiş ve dünyanın üçüncü büyük pazarı durumuna gelmiştir. Son yıllarda ticari ve endüstriyel büyüklük sıralamasında Amerika ve Japonya'yı izlemektedir. ... -
Avrupa Topluluğu'nda bankacılık ve yılsonu hesaplarının uyumlaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Avrupa bankacılığı, Avrupa Topluluğu'nda sermayenin serbest dolaşımı ve finansal servislerde ticaret serbestisi ile büyük yapısal değişikliklerle karşı karşıya gelmiştir. Bu araştırmada bankacılık endüstrisindeki durum ve ... -
Avrupa Topluluğunda tüketiciyi koruma politikaları ve Türkiye'nin tüketiciyi koruma açısından entegrasyonu
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Bütün Dünya'da tüketicilik çağdaş bir olgu haline gelmiştir. Tüketici sorunlarının çözümü, tüketici korunmasının esasını oluşturmaktadır. Tüketicinin korunması amacıyla ilk yasal ve örgütsel çalışmalar 1872 ve 1892 yılları ... -
Avrupa'daki ve Türkiye'deki büyük ölçekli sanayi işletmelerinin biçimsel organizasyon yapılarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Çalışmanın amacı, Türkiye'deki ya da Avrupa'daki işletmelerin yönetim ve biçimsel organizasyon yapılarının ne şekilde oluştuğunu araştırmak değildir. Çünkü özellikle Türkiye' deki işletmelerle ilgili olarak bu konuda daha ... -
Azerbaycan ve Türkiye'de petrol işletmelerinde finansal analiz : TÜPRAŞ ve Socar uygulaması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde petrolün değerinin artması, Türkiye ve Azerbaycan ekonomisinde önemli yere sahip olması, petrol işletmelerinin finansal analizlerinin yapılmasını gerekli kılan unsur haline gelmiştir. İhracatçı ülkelerin petrolü ... -
Azerbaycanlı gençlerin hazır giyim markalarına karşı marka sadakatini etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Markalar arasında artan rekabet, markaların sadık müşterilere sahip olmak için daha fazla çaba göstermesini beraberinde getirmektedir. Marka sadakatinin olması için markaların tüketicilerin istek ve beklentilerini dikkate ... -
B2B pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımı : keşifsel bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Dijital teknolojilerin gelişimi ile birlikte insanlar iletişim için yeni kanallara sahip olmuşlardır. Bu kanalların en önemlisi olan internetin kullanıcılarına sunduğu en büyük iletişim aracı sosyal medyadır. Sosyal medya ... -
Bağımlılıkla mücadelede sosyal pazarlamanın rolü ve bağımlılıkla mücadele eden kurum ve kuruluşlara yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırmanın genel amacı ülkemizde yapılan bağımlılıkla mücadele çalışmalarında sosyal pazarlama prensiplerine uyulup uyulmadığını bağımlılıkla mücadele eden kurum ve kuruluşlardaki uzmanların görüşlerine göre belirlemektir. ... -
Bağımsız devletler topluluğu ülkelerinin küresel rekabetçilik durumunun WASPAS yöntemiyle değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez çalışmasında BDT'ye üye olan 7 ülkenin 2010-2013 yılları için Küresel rekabetçilik durumu ÇKKV tekniği olan WASPAS kullanılarak incelenmiştir. Ülkelerin değerlendirilmesinde kullanılan veriler, Dünya Ekonomik Forumu ... -
Bakım yönetim bilgi sistemi tasarımı ve malzeme yönetimi alt bilgi sisteminin uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Üretim sürecinde yer alan tüm makine ve ekipmanlar, zamanla aşınır ve bakıma, yenilenmeye ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle, üretim faaliyetleri söz konusu olduğunda, bakım faaliyetleri de kendiliğinden gündeme gelmektedir. ... -
Banka otomatik veznelerinin sıra bekleme sistemi olarak analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Türk bankacılık sektörü, son bir kaç yıldan beri, sektörün örgütsel, finansal ve kültürel yapılarında önemli değişimlere sahne olmaktadır. Elektronik Fon Transfer Sistemi (EFTS) bu değişimlerden biridir. EFTS; -müşterilere ... -
Banka yatırım fonları muhasebesi ve yatırım fonları raporlarının bilgi kullanıcılar açısından önemi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Ellerinde az miktarlarda tasarrufu bulunan kişiler, bu tasarruflarını güven içinde değerlendirebilecekleri yatırım alanlarına ihtiyaç duymuşlardır. Yatırım fonları, düşük riske karşılık yüksek getirisi ile, küçük tasarrufçular ... -
Bankacılık hizmetlerinin pazarlanmasında internetin kullanılması ve banka müşterilerinin internet bankacılığını kullanımı üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Başlangıçta yığınsal ve rutin işlemler olarak adlandırılan bankacılık hizmetlerini yerine getirmek üzere benimsenen bilgisayar teknolojisi, günümüzde ekonomik hayatın en dinamik sektörü olan bankacılık sistemini ayakta ... -
Bankacılıkta hizmet kalitesi ve ISO 9000-9001-9004 standartlarının Koçbank kalite güvence sistemiyle karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Günümüzde uluslararası geniş pazarlarda, rekabetin çoğalması ve artan müşteri ihtiyaçları, yeni pazarlar kazanmayı ve eldekilerini korumayı zorlaştırmaktadır. Bu dönemde başarının tek ölçütü yüksek kalite düzeyinde ürün ...