Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 641-660
-
Tüketici kozmopolitanizmi ve etnosentrizminin ürün değerlendirme menşe ülke bilgisi arama davranışına etkisi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Tüketici ihtiyaçlarına uygun cevap verebilme adına rekabet eden şirketlerin pazarlama stratejileri psikolojik, ekonomik, sosyo-kültürel vb. pek çok faktör göz önünde bulundurularak oluşturulmaktadır. Küreselleşme ve ... -
Tüketici kredileri ve varlığa dayalı menkul kıymetler arasındaki ilişkinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Globalleşmeyle birlikte hızla küçülen dünyada, değişim ve buna bağlı olarak rekabet yoğunlaşmıştır. Günümüzde rekabetin en yoğun olduğu alan ise finans sektörüdür. Rekabet ortamında başarılı olmanın veya başarıyı korumanın ... -
Tüketicilere yönelik finans şirketleri ve Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Tüketicilerin gelecekteki gelirleri ile bugünden harcama yapabilme olanağını tüketici kredileri sağlamaktadır. Bu yapısı ile tüketici kredileri, toplumların alış-veriş kalıplarını değiştirmiştir. Bu çalışmada tüketici ... -
Tüketicilerin çevresel sürdürülebilirlik ve ekolojik moda konusunda bilgi düzeyi, tutum ve davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Son yıllarda çevre ile insan arasındaki ilişkinin toplum üzerinde yarattığı endişe sürdürülebilirlik yaklaşımının işletmeler için önemini gittikçe arttırmaktadır. Moda endüstrisi de yarattığı çevresel yük ve neden olduğu ... -
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizmi kavramını sosyal bilimler bütününde tekrar ele almak, etnosentrizme tüm tutum ve davranışları yönlendiren bir kavram gözüyle analiz eden bir teorik çerçeveden bakmak ve hızlı ... -
Tüketicilerin internet ortamında satın almalarındaki anlık davranışlar
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türkiye'de İnternet'ten alışveriş eden tüketicilerin sayısı giderek artmaktadır. İnternet üzerinden alışveriş eden tüketicilerin anlık satın alma davranışlarını analiz etmek, bu satış kanalını kullanan pazarlamacılar için ... -
Tüketicilerin organik tekstil ürünleri satın alma davranışını etkileyen değişkenler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Organik tekstil ürünleri üretimi ve tüketimi özellikle son yıllarda yaygınlaşmaya ve gelişmeye başlamıştır. Organik tekstil ürünü, çevre ve insan sağlığına zarar veren herhangi bir kimyasal girdi veya genetiği değiştirilmiş ... -
Tüketicilerin perakendeci markalı temizlik ürünlerini tercih etme nedenleri : Eskişehir ilinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Özel etiket markası olarak bilinen perakendeci markalı ürünler, tüketiciler tarafından farklı nedenlerle tercih edilmektedir. Sürekli değişen ekonomik çevreye tüketiciler tarafından farklı tepkiler verilmektedir. Pazarlamacılar ... -
Tüketicilerin satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimin etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanları üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde kitle iletişim araçlarının yarattığı mesaj karmaşası, pazarda aynı ihtiyaca cevap veren onlarca ürünün bulunması gibi etmenler tüketicileri satın alma kararlarında objektif ve bağımsız bilgi kaynaklarına ... -
Tüketicinin korunması hakkındaki 4077. sayılı kanunun muhasebe uygulamaları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Çalışmamızın birinci bölümünde; tüketicinin korunması kavramı, tüketicileri korumanın zorunluluğu, bu amaçla çıkarılan T.K.H.K’nun amaç ve kapsamı, tüketicilerin korunmasının dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişmeleri ile ... -
Tüketiciyi korumaya yönelik örgütler: TÜKODER (Tüketiciyi Koruma Derneği) örneğinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Tüketicinin korunması konusu, dünyanın ve Türkiye'nin sürekli gündeminde olan sorunlarından birini oluşturmaktadır. Soruna çözüm bulma yolunda devletçe, meslek kuruluşlarınca ve tüketiciler tarafından kurulan örgütlerce ... -
Tüketiciyle çevrimiçi (online) bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişki : Facebook örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı tüketiciyle online bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemektir. Beş bölümden oluşan araştırmanın ilk bölümünde araştırma problemi ve araştırmanın amacı hakkında ... -
Tüketim kooperatifi işletmeciliğinde sürekli eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin gerekliliğinin saptanmasında yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Ekonomik alandaki gelişmeler, sermaye egemenliğinin ön plana çıktığı sistemlerin güçlenmelerine yol açmışlardır. Bu durum sosyal adaletçi ve ekonomik amaç yanında sosyal boyutları da içinde bulunduran oluşumların geri plana ... -
Tüketim kooperatiflerinde fiyatlandırma kararları
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Ülkemizde sanayileşme ile birlikte başlayan geniş işgücü ve şe- hirleşme sonucunda, tüketim olgusunda büyük gelişmeler olmuştur. Bunun sonucunda tüketim kooperatifçiliği yoğun olarak ücretli kit- lelerin bulunduğu yerlerde ... -
Tüketim kooperatiflerinde kıvamlı stoklama
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Son yıllarda ülkemizde hızla yayılmakta olan süpermarket, hipermarket gibi alışveriş merkezlerinin varlığının yanında, tüketim eğilimlerinde meydana gelen değişmeler hiç kuşkusuz tüketim kooperatif işletmeleri de yakından ... -
Tüketim kooperatiflerinde mağaza içi düzeni ve tüketici davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Günümüzde hızla gelişen teknoloji beraberinde pek çok yeni- likler getirmiştir. Bu yenilikler ışığında tüketicilerin satın alma eylemlerinde de gözle görülür değişiklikler olmuştur. Ülkemize hızlı giren süpermarket, ... -
Tüketim kooperatiflerinde tüketicinin korunması
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Çalışmanın birinci bölümünde, tüketicinin korunmasının kavram olarak incelenmesi, nedenleri, kimler tarafından ortaya atıldığı tarafları, amacı, tarihsel gelişimi, tüketim kooperatiflerinin tanımı, işlevleri, tarihsel ... -
Türk bankacılık sisteminde ihracat kredileri ve muhasebeleştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)İhracatın gelişmesinde çok önemli bir unsur olan ihracatın finansmanında, en önde gelen kaynaklardan birisi 'ihracat kredileri'dir. İhracat kredilerini değerlendirebilmek için şu anda ülkemizde yürürlükte olan ihracat ... -
Türk Eximbank kredileri ve 1989-1995 dönemi SÖİK ve ihracat kredi sigortası uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Mal ve hizmet ihracına başlangıç safhasından itibaren her aşamada finansman, garanti ve sigorta desteği sağlayan Türk Eximbank, Türkiye'nin makro ekonomik hedefleri doğrultusunda uyguladığı programlar ile ihracatçıların ... -
Türk girişimcilerin e-ihracat faaliyetlerinde global elektronik pazaryerlerinde karşılaştıkları sorunlar ve mikro ihracat uygulaması
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı Türk girişimcilerin global e-pazaryerlerinde ve kendi web siteleri aracılığı ile dünya üzerindeki müşterilere erişmeyi hedeflerken dijital e-ticaretin ve e-ihracatın önemini vurgulamak, bu süreçteki ...