dc.contributor.advisor | Aydın, Belgin | |
dc.date.accessioned | 2020-05-08T09:47:01Z | |
dc.date.available | 2020-05-08T09:47:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23128 | |
dc.description.abstract | Kelime bilgisi yabancı dil ediniminin temel kısmını oluşturmaktadır. Dil öğrenmenin ilk aşamalarında çok fazla kelime öğrenilmesi beklendiğinden, öğrenciler kelime öğrenmek için önemli ölçüde zaman ve çaba harcamalıdır. Eğitim alanında çeşitli yenilikçi araçlar ve yaklaşımlar ortaya çıktığı için, dijital yerliler için eğlenceli ve rekabetçi öğrenme ortamları sağlamak kaçınılmaz hale gelmiştir. Yeni kelimeleri tanıtmak için pratik bir araç olmasının yanında, dijital ve çevrim içi bilgi kartları öğrencilerin kolayca kelime edinmesini destekleyen çoklu ortamlı öğelerini, hemen geribildirimini ve oyun-gibi öğrenme ortamı sunmaktadır. Bu hususta, bu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Quizlet kelime bilgi kartı aracı üzerindeki ilerlemesinin, onların kelime edinmesine ve kelimelerin aklında kalmasına yardımcı olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Araştırma öğrencilerin kelime bilgi kartı aracını kullanmaya yönelik fikirlerini de ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Veriler, 93 yabancı dili İngilizce olarak öğrenen alt-orta seviye Türk Anadolu Lisesi öğrencilerinden toplanmıştır. Nicel veriler, bir akademik dönem boyunca 3 hafta aralıklarla öğrencilerin kelime edinimi ve kelimelerin akılda tutulmasının ölçülmesi için kelime testleri aracılığıyla toplanmıştır. Nitel veriler ise, öğrencilerin bilgi kartı aracı hakkındaki görüşlerini elde etmek için anket ve görüşmeler aracılığı ile sağlanmıştır. Bulgular, öğrencilerin Quizlet üzerindeki ilerlemesi ile kelime bilgisi testleri sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğunu ve Quizlet' in kelime öğrenmek için kullanılabilir, kullanışlı ve eğlenceli olarak düşünüldüğünü göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İkinci Dil Edinimi | en_US |
dc.title | Learning vocabulary with a computer-based vocabulary flashcard tool in a Turkish EFL High School context | en_US |
dc.title.alternative | İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk lise öğrencilerinin bilgisayar tabanlı kelime bilgi aracı ile kelime öğrenimi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bilcan, Gamze | |