Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCangöz, İncilay
dc.date.accessioned2020-05-29T10:37:30Z
dc.date.available2020-05-29T10:37:30Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23160
dc.description.abstractKapitalizmin gelişimi ve etkinliğinin artmasıyla mal ve hizmetlerin üretim kapasitesinde önemli bir artış olmuş; bu kapasite artışı tüketimi ve tüketim kültürünü dayatmıştır. İslami sermaye; Adalet ve Kalkınma Partisi’nin 2002 yılında genel seçimleri kazanmasının ardından, neo-liberal piyasa ekonomisinin sunduğu olanakları da kullanarak, sosyo ekonomik statüde yükselişe geçmiştir. Türkiye’de İslami tüketim piyasasının gelişmesi ile birlikte, muhafazakâr kesime hitap eden İslami moda kadın dergileri de yayın hayatına girmiştir. Bu dergiler yayın politikalarında, İslami muhafazakâr kadınların kamusal alandaki giyim-kuşam tarzlarına yol göstermeyi ve İslami modayı belirlemeyi hedeflemektedir. Bu tezde İslami kesime hitap eden Âlâ ve Aysha Dergileri feminist metodoloji takip edilerek, eleştirel söylem analizi araştırma tekniği kullanılarak incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Âlâ ve Aysha dergilerinde İslami muhafazakâr kadınların tüketim kültürüne eklemlenmesi amacıyla kullanılan söylem stratejilerinin ortaya çıkarılmasıdır. Dergi metinlerinde sıklıkla kullanılan: “Stil, stil ikonu olmak, klas olmak, güzelliğini keşfetmek, güzellik sırları, asalet, zarafet, şıklık, şıklık yarışı içinde olmak, şıklığından taviz vermemek, şıklığı tamamlamak, ışıltı, aristokrat görünüm, her ortamda fark edilmek, saray esintileri, neyi-nerede-ne zaman giyeceğini bilme” gibi kavramlarla, kamusal alanda modern ve aristokrat görünüm (diğer bir ifadeyle İslami burjuva kadın imgesi) idealleştirilerek sunulmaktadır. Bu kimliğe erişim için de tüketim salık verilmekte; siyasal İslamın Batı veya modern karşıtı söylemine karşın modern olma ve yine Batı temelli modern kadın kimliği özendirilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadın Bedeninin Temsilien_US
dc.subjectMuhafazakâr Moda Dergilerien_US
dc.subjectTüketim Kültürüen_US
dc.titleTüketim kültürü bağlamında islami muhafazakar kadın dergilerinde kadın bedeninin kurgulanması : Ala ve Aysha dergileri örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın ve Yayın Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız, Ebru


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster