Ara
Toplam kayıt 41, listelenen: 1-10
Tüketim ve yaşam tarzları olgularının 'Gossip Girl' dizisi örneğinde sunumuna ilişkin içerik çözümlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu çalışma, "Gossip Girl? dizisinde sunulan yaşam tarzı ve tüketim olgularını inceleyerek küreselleşen tüketim kültürünün televizyon dizilerinde nasıl yaygınlaştırılmaya çalışıldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. ...
Türkiye'de ulusal kanallarda yayınlanan prime-time televizyon dizilerinde toplumsal cinsiyet rolleri açısından ailenin sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Televizyon, bir toplumdaki hakim kültürel değerleri, inanışları ve ortak yargıları yeniden üreten en güçlü kitle iletişim araçlarından birisidir. Toplumsal cinsiyet rolleri de toplumda baskın bir şekilde varlığını sürdüren, ...
Tiyatrodan sinemaya uyarlama : Shakespeare'in Macbeth oyunundan Akira Kurosawa'nın Kanlı taht filmine karşılaştırmalı uyarlama çalışma yöntemi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
En genel haliyle, önceki bir metinden film yapma olarak tanımlanan uyarlama, sinema tarihi boyunca sıklıkla başvurulan bir uygulamadır. Tiyatro oyunlarından sinemaya uyarlama üzerine odaklanan bu çalışma, Akira Kurosawa'nın ...
Televizyon haberlerinde milli kimliğin yeniden üretimi : Davos krizi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)
Modern dünyanın devlet örgütlenmesi biçimi olan ulus-devletin kuruluş aşamasında, ulus-devlet ve milli kimlik inşa süreci yaşanır. Ulus-devlet kurulduktan sonra milli kimlik ve ulus-devlet inşası son bulmaz. Sürekli olarak, ...
Türk sinemasında yapılan müzikal filmlerde, müzikal parçalar ve olay örgüsü arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Müzikal bir filmin temel özelliği müzik, şarkı ve danslardan oluşan müzikal parçaların filmin olay örgüsü içinde organik bir biçimde yer alması ve öykünün anlatımında kullanılmasıdır. Böylece, müzik, şarkı ve dansla kurulu ...
Yüzey üzerine ışık yoluyla resmetmenin aygıtı Camera Obscura'nın ortaya çıkışı ve kullanım alanları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu çalışmanın amacı, karanlık kutunun (Camera obscura) ortaya çıkışı ve gelişim sürecinin, yapısal niteliklerinin, kullanım alanlarının, sosyo-kültürel konumunun, oluşturduğu optik geleneğin ve bu gelenekten etkilenen ...
1970-2000 yılları arası Türk sinemasında arabesk kültür üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
1970–2000 yılları arası bir yaşam ve hayatı algılayış biçimi olarak arabesk kültürün doğrudan veya dolaylı olarak Türk sinemasına nasıl yansıdığını karakterler, karakterlerin mekânla ilişkileri, karakterlerin tutum ve ...
Manevi gerçekçilik sinema dili ve Semih Kaplanoğlu Sineması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)
Sinemanın insanlığa, ait olduğu hakikati tekrar hatırlatabileceğini ve hissettirebileceğini söyleyen Semih Kaplanoğlu, 'manevi gerçekçilik' olarak adlandırdığı sinema dili ile, ilk filmi Herkes Kendi Evinde (2001)'den son ...
2000 sonrası Türk sinemasında tarihi filmlerde milli kimliğin yeniden inşası
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Kimlik, sürekli olarak hareket halinde olan ve biz/onlar karşıtlığı içerisinde bir öteki yaratılarak oluşturulan bir yapıyı ifade etmektedir. Milli kimlik de aynı şekilde bir kez oluşturulup bırakılan bir yapı olmayıp ...
Fatih Akın filmlerinde göçmen kuşaklar arasındaki farklılıklar
(Anadolu Üniversitesi, 2013)
İkinci Dünya Savaşı'nın ardından Batı Avrupa ülkeleri hızlı bir endüstrileşme sürecine girmiştir. Bu süreç işgücü açığını da beraberinde getirmiştir. 1961 yılında yapılan ikili antlaşmalar sonucu Türkiye'den öncelikle ...