Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-06-12T11:17:47Z
dc.date.available2020-06-12T11:17:47Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.issn1309-7601
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23261
dc.description.abstractAhlak ile siyaset ilişkisi modern toplumla birlikte daha çok yakınlaşan bir sürece girmiş ve bireyden topluma, ahlak ile siyaset birbiriyle paralel gelişmeler göstermiştir. Özellikle bireyin ahlak ile siyaset arasında kurduğu ilişki toplum içerisinde daha çok yansımalar bularak kendini belirgin hale getirmiştir. Modern toplumdaki bireyin hem ahlak anlayışını hem de siyasi düşüncesini sunduğu alan olarak kamusal alan ön plana çıkarken, günümüzde fiziksel kamusal alanın dışında internet ortamı da birey ve toplum için önem kazanmıştır. Bu çalışma, Türkiye’de son dönemde kullanımı yaygınlaşan sosyal medya ortamı olarak Twitter’daki bireylerin siyasi söylemlerinde ahlak kelimesini siyaset ile nasıl ilişkilendirdiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, ahlak kavramının hangi farklı anlamlarda siyasileştirildiği durumunun saptanması, günümüz toplumunda ahlak ve siyaset ilişkisinin nasıl şekillendiği ve bununla birlikte, sosyal medya ortamının bu ilişkinin değişiminde nasıl bir rol oynadığı gibi sorulara yanıt aramak, çalışmanın amaçları arasında yer almaktadır. Çalışmada yöntem olarak niteliksel metin çözümlemesi (qualitative textual analysis) kullanılmış ve bu yöntemin uygulanacağı örneklem ise niteliksel yönteme uygun olması nedeniyle tabakalı amaçsal örneklem olarak belirlenmiştir. Çalışmanın zamansal aralığı hem çalışmanın yapıldığı tarih hem de gündemdeki olaylardan yola çıkarak 12–17 Aralık 2012 olarak belirlenmiştir. 12 Aralık, iktidarın kürtaj konusuyla ilgili açıklama yapması, 17 aralık ise ÖSYM’nin LYS sınavlarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden soru sorulacağının açıklamasını yaptığı tarihlerdir. Bu nedenle, Twitter’da ahlak kelimesi aranarak 12–17 Aralık 2012 arasında arama sonuçlarında çıkan 4431 tweet incelenerek, bu tweetler arasından seçilen örneklem yöntemi doğrultusunda kuramsal kısımla ilişkilendirebilen tweetler çözümleme nesneleri olarak seçilmiştir. Çalışmanın çözümleme bölümünde ise ahlaki görev, ahlak, siyaset ve mutluluk ilişkisi, ahlakın ve siyasetin cinselliği, ahlaki din ve siyasi din gibi başlıklar altında sonuçlara ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectAhlaken_US
dc.subjectSiyaseten_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectMetin Çözümlemesien_US
dc.titleAhlak kavramının kelime olarak siyasi söylem içerisinde kullanılması: Sosyal medya ortamı olarak Twitter örneğien_US
dc.title.alternativeThe use of morality as a word in political context: A study of Twitter as an example of social mediaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGlobal Media Journal Turkish Editionen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Sinema ve Televizyon Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7407-3371en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage20en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇalışkan, Özgür


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster