Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-06-17T10:50:15Z
dc.date.available2020-06-17T10:50:15Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationKeleşoğlu, B, Uygungöz, M. (2014). Sanat ve tasarımda anamorfik görüntülerı. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (7), 1-18.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23354
dc.description.abstractYüzyıllardır yeni arayışlar içerisinde olan insanoğlu kendini ifade etmek ve düşüncelerini dışa vurmak için çok çeşitli yollar denemiştir. İzleyicinin, eserin bir parçası haline dönüşerek, gözlemlemeye devam ederek, “keşif yolculuğunu” sürdürmesi ve beklenenin ötesine geçmesi günümüze ait bir buluş değildir. Sanatçı ve tasarımcı sadece bugün değil, çok daha öncesinde de görünen ve görünenin ötesindeki gerçeklik ile ilgilenmiştir. Bilimsel buluşların ve teknolojinin getirileri ile kendi sahasını genişleterek, yenilikleri deneyimleme imkanı bulan sanatçı, mesajını iletmek kaygısını her dönemde yaşamıştır. Bakış açısını değiştirmek ve sürprizler yaratmak üzerine kurgulanmış hikayesi, seyirci ile buluştuğunda, ister kağıt üzerinden hayata aksın, isterse mekan ya da ekran, çıkarılan sonuç o mesajın söylemek istediği kadardır. Yazıyı, görüntüyü bir yemeğe eklenen bir malzeme gibi yoğurarak, kendi tarzını bilimsel gelişmeler eşliğinde sunan sanatçı ve tasarımcı rönesanstan itibaren anamorfik denemeler ile yepyeni lezzetler peşinde koşmaktadır. Tarihi 1400’ lü yıllara dayanan bu teknik, daha sonraları sinemada da kullanılagelmiş ve günümüzde de modern sanatçılar tarafından denenmiş ve geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractFor centuries, human beings who are searching for new, have been trying to find various ways to express themselves and represent their thoughts. It is not an invention of present that the viewer turns into a part of the art piece, continues obverving, maintains “the voyage of discovery” and goes beyond the border of expected. Designers and artists are interested in the visibleness and the reality behind the visibilty not only today. Artist who can find the opportunity to enlarge his field and to experience improvements with the advantage of scientific inventions and developments in technology, always bears the concerns of transmitting the message in every period of history. When his story that is based on the idea of changing the point of view or creating surprizes, meets with the viewer and flows to life either from paper or screen and space, the conclusion will be as same as the message he wants to give. From renaissance till now, artist and designer is seeking for brand new tastes with anamorphic experiences by kneading the type and image like adding an ingredient to the meal and present his own style accompanied with scientific developments. Date of this technique which is based on 1400’ s have been used in cinema later and developed and tested by modern artists nowadays.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnamorfiken_US
dc.subjectGrafik Tasarımen_US
dc.subjectÇağdaş Sanaten_US
dc.subjectTipografien_US
dc.subjectAnamorphicen_US
dc.subjectGraphic Designen_US
dc.subjectContemporary Arten_US
dc.subjectTypographyen_US
dc.titleSanat ve tasarımda anamorfik görüntüleren_US
dc.title.alternativeAnamorhic image in art and designen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKeleşoğlu, Bengisu
dc.contributor.institutionauthorUygungöz, Mehtap


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster