Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürcan, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2020-06-18T06:59:52Z
dc.date.available2020-06-18T06:59:52Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23374
dc.description.abstract1960‟lı yıllar itibariyle başladığı kabul edilen yeni medya uygulamaları oldukça kısa bir sürede insan hayatının vazgeçilmez bir ögesi olmayı başarmıştır. İnternetin evrensel olarak hizmette konması, ardından web 1.0, web 2.0‟ın geliştirilmesi ve akabinde ortaya çıkan sosyal medya mecraları, kullanıcılarına diğer kullanıcılarla etkileşim özelliği sağlaması ile zaman ve mekân sınırlamasını ortadan kaldırmıştır. Karşılıklı etkileşimin olduğu, zaman ve mekân kavramlarını ortadan kaldıran bu mecralar, kullanıcılar arasında giderek popüler olmaya başlamıştır. Bünyesinde çok sayıda kullanıcıyı bulundurması, kullanımının kolay olması ve maliyet açısından uygunluğu nedeniyle bu mecraların, özellikle seçim dönemlerinde siyasi aktörler tarafından sıklıkla kullanılmaya başladığı görülmektedir. Geleneksel medyanın aksine sosyal medyada sıradan bir kullanıcı olarak yer alan siyasi aktörler, Twitter‟ın özellikleri göz önüne alınarak seçmen gruplarını oluşturan diğer kullanıcılarla olan ilişkilerinde nasıl bir yol izledikleri bu çalışmanın ana hattını oluşturmaktadır. Bu anlamda, Cumhurbaşkanlığı‟na aday olan siyasilerin resmi Twitter hesaplarındaki paylaşımları, 24 Haziran 2018 seçim döneminde incelenmeye tabii tutulmuş ve içerik analizi yöntemi ile elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Bulgular sonucunda Cumhurbaşkanı adaylarının Twitter‟da görünür olma çabalarının yanı sıra bu mecrayı duyuru amaçlı kullandıkları ve Twitter‟ın çift yönlü iletişimini, farklı seçmen kitlelerine hitap etme seçeneklerini kullanmada başarılı olamadıkları saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSiyasi aktörlerin Twitter’ı siyasal iletişim bağlamında kullanımı : 24 Haziran Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Seçimlerine yönelik içerik çözümlemesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın ve Yayın Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKoçak, Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster