The effect of written peer feedback training on Turkish efl students' feedback types and writing performance
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Subaşı, Gonca
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Can, Esma
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Yazmada süreç odaklı yaklaşımın yükselmesi ile beraber akran dönütü popüler bir hale gelmiştir. Bununla birlikte, yazılı akran dönütü eğitimi hakkında yeterli sayıda çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle, bu çalışmanın odak noktası yazılı akran dönütü eğitimidir. Deney grubu ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılan B1 seviye 34 adet Hazırlık sınıfı öğrencisi ile Kütahya Dumlupınar Üniversite'sinde yürütülen bu çalışmanın amacı bir yazılı akran dönütü eğitimi uygulamasının öğrencilerin verdikleri dönüt türleri ve yazma becerisi gelişimi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Deney grubu yazılı akran dönütü eğitimi almıştır, ancak kontrol grubu bu eğitimi almamıştır. Ayrıca, öğrencilerin akran dönütü hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla her iki gruptan da öğrencilerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, kontrol grubu ile karşılaştırıldığında, deney grubu arkadaşlarının yazdıkları komposizyonlar için daha fazla sayıda dönüt vermiştir. Bu dönütlerin birçoğunun anlam ve organizasyonla ilgili doğru ve tutarlı dönütler oldukları tespit edilmiştir. Yazma becerisinin gelişimi açısından bakıldığında, deney grubunun başarısının kontrol grubundan daha yüksek olduğu ve bunun nedeninin verilen akran dönütü eğitimi ve akran dönütü olduğu bulunmuştur. Son olarak, görüşme bulguları incelendiğinde, deney grubunun yazılı dönüt verme eğitimi ve akran dönütü uygulamasından keyif aldığı ortaya çıkarken kontrol grubunun da yazılı akran dönütü eğitiminin eksikliğinden kaynaklanan sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23449Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]