Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKürüm, Dilruba
dc.date.accessioned2020-06-23T11:13:26Z
dc.date.available2020-06-23T11:13:26Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23457
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul resmi İngilizce öğretim programı ile uygulamadaki program arasındaki uyumunun incelenmesidir. Bu amaçla karma araştırma yöntemiyle yürütülen bu çalışmada eşit statülü eş zamanlı desen temel alınmıştır. Araştırma verileri anket, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış görüşmeler, yansıtma günlüğü, araştırmacı günlüğü ve belgeler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın katılımcıları ise 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Kütahya il merkezine bağlı ilkokullarda İngilizce derslerini yürüten öğretmenlerdir. Araştırmadan elde edilen nicel veriler betimsel istatistik analizi, nitel veriler ise tümevarımsal analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda ilkokul İngilizce öğretim programı ve ünitelendirilmiş yıllık planlar arasında uyum olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Programın amaç ve içerik öğeleri açısından İngilizce öğretmenlerinin program uyumunu gerçekleştirdikleri ancak programın öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme öğeleri açısından uyumun gerçekleşmediği noktalar olduğu belirlenmiştir. Program uyumunun sınıf öğretmenleri tarafından kısmen gerçekleştirildiği, birleştirilmiş sınıf öğretmenleri tarafından ise büyük oranda gerçekleştirilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Teknolojik donanım ve materyal eksiklikleri, birleştirilmiş sınıfların kendine özgü yapısı, öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve inançları uygulanan programı etkileyen etmenler arasında yer almaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProgram Uyumuen_US
dc.subjectİlkokul İngilizce Öğretim Programıen_US
dc.subjectÜnitelendirilmiş Yıllık Planen_US
dc.titleİlkokul resmi İngilizce öğretim programı ile uygulamadaki program arasındaki uyumun incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKarabacak, Eda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster