Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-06-24T07:47:21Z
dc.date.available2020-06-24T07:47:21Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationOkur, Ç. (2017). Görsel iletişimde harf olarak rakamların kullanımı ve bunun okunurluğa etkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (1), 44-56.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23475
dc.description.abstract21. yüzyılda görsel iletişimin sınırlarını genişletmek ve zenginleştirmek anlamında pek çok yeni tipografik yaklaşımda bulunulmuştur. Bu yeni tarz yaklaşımlar görsel iletişime beklenmedik perspektifer kazandırmıştır. Örneğin grafik tasarımda harfer yerine rakamların kullanılması fikri, tasarımcıların yeni ifade biçimlerinde bulunmalarını sağlamıştır. Öyle ki, artık harferin, hecelerin veya seslerin yazınsal ifadesi yerine rakamların kullanılmasına aşina olmuş durumdayız. Günümüzde bu alanda kullanılan 2 farklı yaklaşımla karşılaşmaktayız. İlk yaklaşımın amacı, rakamların harferle ve hecelerle olan ses benzerliğinden yola çıkmak ve izleyicinin onları sesleri ifade eden semboller olarak algılamalarını sağlamaktır. İkinci yaklaşım ise rakamların harfere olan biçimsel benzerliğinden yola çıkmaktır. İzleyicinin rakamları hem oldukları gibi hem de harf olarak algılamasını sağlamaktır. Bu yaklaşımlar tasarımcılara yeni bir bakış açısı kazandırarak, tasarımcıları iki ya da daha fazla içeriği aynı anda ifade etme olanağına kavuşturmuştur. Söz dizimi kurallarının özü evrimleşmiştir. Bu makalenin amacı da harfer yerine rakamların kullanımının bir mesajı iletmede ne kadar etkili olduğunu incelemektir. Dahası okunurluğun bu durumdan nasıl etkilendiğini örnekler üzerinden göstermeye çalışmaktır. Bu makale, harferin yerine rakamların kullanıldığı örnekleri inceleyen betimsel analize dayalı bir makaledir. İzleyicinin bu yaklaşımları nasıl algıladığı ve bu yaklaşımın bir mesajı izleyiciye daha etkili nasıl iletebileceği örneklerle gösterilmeye çalışılacaktıren_US
dc.description.abstractIn the 21st century, typography has developed as a means to enrich and broaden the borders of visual communication providing a wide range of new approaches. Tese new approaches provide a challenging and unexpected perspective for visual communication, such as using numbers instead of letters to enable designers to create new ways of expressions. We are indeed familiar with numbers being used to represent letters, syllables or phonemes. Today we experience two basic approaches in using numbers instead of letters. Te aim of the first approach is to use numbers as phonetic symbols, and make the viewer to perceive them in this manner. Second approach uses the shape resemblance of numbers to the letters. It aims to make the viewer to perceive the numbers as they are and also as letters. Tese new ways of graphic approaches have opened a new window in visual communication and enabled designers to express two or more concepts at the same time. Terefore, the essence of syntax has evolved. Te purpose of this article is to represent the existing design approaches in using numbers as letters and discuss which ones are favorable to express, introduce or promote a message. Moreover, it aims to evaluate some examples to investigate how legibility is afected. Tis article is based on a descriptive analysis to define and sample the existing design approaches of using numbers as letters as well as how the viewer perceives them and how they should be designed in order to deliver the message more eficient.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHarferen_US
dc.subjectRakamlaren_US
dc.subjectOkunurluken_US
dc.subjectGrafik Tasarımen_US
dc.subjectGörsel İletişimen_US
dc.subjectLettersen_US
dc.subjectNumbersen_US
dc.subjectLegibilityen_US
dc.subjectGraphic Designen_US
dc.subjectVisual Communicationen_US
dc.titleGörsel iletişimde harf olarak rakamların kullanımı ve bunun okunurluğa etkisien_US
dc.title.alternativeUsing numbers as letters in visual communıcation and the effects of this use on legibilityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage44en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorOkur, Çağlar


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster