L'effet du programme erasmus sur la sensibilite interculturelle des futurs enseignants de langue : usage du carnet de voyage
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Aslım, Veda
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Eibol, Halil
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmanın amacı Erasmus değişim programının ve Gezi defterinin yabancı dil öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık gelişimlerine olan etkisini incelemek ve Yabancı Diller Eğitimi bölümü öğrencilerinin kültürlerarası duyarlık seviyelerinin betimsel analizini yapmaktır. Bu çalışmanın evrenini 2015-2016 akademik yılı Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü öğrencileri arasında Erasmus programına katılan öğretmen adayları ile bu adaylarla aynı sınıfta programdan yararlanmayan adaylar oluşturmaktadır. Öğrencilere Chen ve Starosta'nın geliştirdiği Kültürlerarası Duyarlılık ölçeği dönem başında ve dönem sonunda uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular; Erasmus programına katılmayan öğrencilerin kültürlerarası duyarlık seviyeleri dönem başında ve dönem sonunda yüksektir. Ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Erasmus değişim programına katılan fakat gezi defteri hazırlamayan öğrenciler duyarlılık seviyelerini yükseltmişlerdir ancak; gezi defteri yapan öğrencilerde herhangi bir yükselme görülmemiş aksine ufak da olsa bir düşüş yaşanmıştır. İki gurubun ön test ve son testlerinin sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Erasmus ile yurtdışına giden 33 öğrenci ile gitmeyen 33 öğrencinin duyarlılık seviyeleri karşılaştırıldığında ise şu sonuçlar çıkmaktadır; 1.grup öğrencilerinin duyarlılık seviyeleri hem dönem başında hem de sonunda 2.gruba göre yüksektir. Ancak bu iki grubun ön test ve son test sonuçlarının arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23541Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]