dc.contributor.advisor | Uluyağcı, Canan | |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T07:38:04Z | |
dc.date.available | 2020-06-30T07:38:04Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23560 | |
dc.description.abstract | Türk sinemasında kendine özgü senaryo ve çekim teknikleri ile farklı bir yere sahip olan Ümit Ünal’ın filmleri, özgünlüğü nedeniyle bağımsız sinema olarak nitelendirilebilir. Araştırma için seçilen filmlerinde farklı cinsel kimliklerin hayatları özellikle vicdan, ahlak, suç ve cezalandırma dinamikleri gibi adaleti ilgilendiren konular çerçevesinde işlenmektedir. Toplumsal cinsiyet açısından suç ve ceza kavramlarının incelendiği araştırmada, toplumsal cinsiyet söylemlerinin arka planına ve suç ve cezalandırma dinamiklerinin tarihsel değişimine yer verilmiştir. Bu konular çerçevesinde Ümit Ünal’ın yazıp yönettiği 9 (2002), Ara (2008) ve Nar (2011) filmlerindeki karakterlerin diyalogları, suç ve ceza algılarını tespit etmek amacıyla özgün cinsel kimlikleri göz önünde bulundurularak retorik analizine tabi tutulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sinema | en_US |
dc.subject | Türk Bağımsız Sineması | en_US |
dc.subject | Toplumsal Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Suç ve Ceza | en_US |
dc.subject | Retorik Analizi | en_US |
dc.subject | Ümit Ünal | en_US |
dc.title | Türk bağımsız sinemasında suç ve ceza kavramlarının toplumsal cinsiyet açısından algılanışı : 9, Ara, Nar filmlerinin retorik çözümlemesi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yazıcı, Emine Sevde | |