dc.date.accessioned | 2020-07-01T08:41:04Z | |
dc.date.available | 2020-07-01T08:41:04Z | |
dc.date.issued | 2011 | en_US |
dc.identifier.citation | Uysal, Ö, Kuzu, A. (2011) Çevrimiçi eğitimde kalite standartları: Amerika örnekleri . Anadolu Journal of Educational Sciences International. (AJESI), 1 (1), 49-74. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23583 | |
dc.description.abstract | Bilgi ve iletişim teknolojilerinde süregelen gelişmeler tüm disiplinlerin amaçlarına ulaşabilmeleri
için farklı araçlar sunarak yeni yöntemlerin ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Eğitim bilimleri de
diğer disiplinlerde olduğu gibi etkili, verimli ve çekici uygulamaların hayata geçirilebilmesi için bilgi
ve iletişim teknolojileri ile her geçen gün daha fazla entegre olmaktadır. Eğitimde teknoloji
entegrasyonu ile birlikte; son yıllarda harmanlanmış öğrenme, karma öğrenme, açık öğrenme,
esnek öğrenme, bütünleşik öğrenme, uzaktan öğrenme, dağıtık öğrenme, çevrimiçi öğrenme, eöğrenme gibi yeni yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Bu gelişmelere bağlı olarak başta Amerika olmak
üzere dünya’nın gelişmiş ülkelerinde sayıları hızla artan çevrimiçi programlar ve çevrimiçi dersler
açılmaktadır. Birleşmiş Milletler, UNESCO, Avrupa Birliği çevrimiçi eğitimi; öğrenmeyi öğrenme,
yaşamboyu öğrenme, öğrenmede fırsat eşitliği hedeflerine ulaşılmasında önemli bir aktör olarak
görmekle birlikte, akademik alanyazın çevrimiçi eğitimde kalite konusu üzerinde hassasiyetle
durulması gerektiğini vurgulamaktadır. Kurumların çevrimiçi eğitimde tecrübe ve altyapı eksiklikleri
kalite konusunu ön plana çıkarmaktadır. Bu gerçekten hareketle Amerika’da çevrimiçi eğitim
alanında çalışmalar yapan eğitim kurumları çevrimiçi eğitimde kalite konusundaki belirsizlikleri
gidermek amacıyla araştırmalar yapmakta, kalite güvencesini sağlamak için standartlar
belirlemekte ve geliştirmektedirler. Akreditasyon sürecinin başlayabilmesi ve öğrenme çıktıları
kazanımlarının güvence altına alınabilmesi, kalite standartlarının belirlenmesi ve uygulanmasına
bağlıdır. Yüz yüze eğitimdekinin aksine çevrimiçi eğitimde kalite konusunun ülkemizde yeterince
ele alınmadığı alanyazın taramasında görülmektedir. Bu nedenle öncelikle öncü konumunda olan
ülke yada ülkelerin örneklerini incelemekte yarar bulunmaktadır. Bu çalışmada Amerika’da
çevrimiçi eğitimde kalite standartları konusunda araştırmalar yaparak alan yazına öncülük eden
konseyler ve konsorsiyumlar tarafından geliştirilen kalite standartları tartışılmış ve belirlenen kalite
standartları temel alanları ile birlikte tanıtılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | New methods emerged with continous improvement of Information and Communication
Technologies (ICT) for all disiplines to achieve different purposes. Educational Science has been
integrated with ICT like the other disiplines to implement effective, efficient and attractive
applications in the educational field. New words have been generated in the field of educational
science like blended learning, mixed learning, open learning, flexible learning, integrated learning,
distributed learning, online learning, e-learning in the process of ICT integration in education.
Growing numbers of online programs and online courses have been opened in not only America but also the other countries according to development of ICT integration in education. Online
education is a key to achieve purposes like learning to learn, lifelong learning and equal
opportunities in learning according to United Nations, UNESCO and European Union (EU). Besides
quality is very sensitive issue for online learning in academic literature. Quality of online education
comes into prominence due to lack of experience and insfrastructure of online education
institutions. Considering this fact, online education institutions try to remove uncertainties and
research to determine standards in order to provide quality assurance. Standards have been
reformed by considering development in educational area. Determination of quality standards are
needed for starting accreditation process. Then to assure learning outcomes, quality standards
should be implemented. On the contrary of face to face education, quality of online education
was not researched sufficiently. According to this problem statement in the research, quality
standards developed by online education institutions in America which lead not only the online
education institutions of EU but also those of other countries all around the world, are mentioned
clearly with key areas of quality standards of online education. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi Eğitim | en_US |
dc.subject | Kalite Standartları | en_US |
dc.subject | Kalite Güvencesi | en_US |
dc.subject | Online Education | en_US |
dc.subject | Quality Standards | en_US |
dc.subject | Quality Assurance | en_US |
dc.title | Çevrimiçi eğitimde kalite standartları: Amerika örnekleri | en_US |
dc.title.alternative | Quality standards in online education: samples from America | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 49 | en_US |
dc.identifier.endpage | 74 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Uysal, Ömer | |
dc.contributor.institutionauthor | Kuzu, Abdullah | |