Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSoğancı, İ. Özgür
dc.date.accessioned2020-07-03T12:03:12Z
dc.date.available2020-07-03T12:03:12Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23620
dc.description.abstractBilginin deneyimler yoluyla, yapılandırılarak öğrenilmesi yerine, sınırlı yanıtlar arasından tek doğruyu bulmaya yönelik, kısa vadeli bellek becerisi gerektiren sınav kaygılı öğrenme ortamı, bireyin yaratıcı düşünmesini engellerken aynı zamanda hazırcı bir hayat kalıbını da dayatmaktadır. Bu durumun değişmesi, ancak doğru öğretim yöntemi ve teknikleriyle mümkündür. Disiplinlerarası yapısıyla yaratıcı drama, sanatlarla ve sanat eğitimiyle aynı ruhu taşımakta ve birbirini besleyen özellikler göstermektedir. Bu benzerlikten yola çıkarak, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı ders programlarının 3. yılında yer alan Özel Öğretim Yöntemleri (ÖÖY) II dersinde bir yöntem olarak yaratıcı dramanın kullanımına ilişkin deneyimsel bir süreç planlanmış, araştırmanın amacı doğrultusunda, bu derste ne gibi değişimler yaşandığı ve bu değişimlerin öğrencileri ve öğrenme ortamını nasıl etkilediği eylem araştırması yöntemiyle incelenmiştir. Temel veri kaynağı olan gözlem verilerinin yanı sıra, araştırmacı ve öğrenci günlükleri, yarı-yapılandırılmış görüşmeler, ders değerlendirme formları ve öğrenci ürünleri araştırmanın diğer veri toplama araçlarıdır. Elde edilen verilerin tematik analizi sonucunda Biraradalık, Çoklu Bakış, İlişkisel Drama ve Bağlar olmak üzere dört temaya ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda yaratıcı dramanın, sınıfın iletişim ortamında olumlu değişimlere neden olduğu, sanatsal yaratım süreçlerinde hayal gücü ve yaratıcılığı tetiklediği ve ders kapsamında yapılan sanatsal uygulamalar üzerine sonuç odaklı değil süreç odaklı bir etkisi olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat Eğitimien_US
dc.subjectYaratıcı Dramaen_US
dc.subjectÖzel Öğretim Yöntemlerien_US
dc.subjectYapılandırmacı Yaklaşımen_US
dc.subjectDisiplinlerarası Sanat Eğitimien_US
dc.titleGörsel sanatlar eğitimcisi yetiştirmede bir yöntem olarak yaratıcı drama: : eylem araştırmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGürkan Şenyavaş, Tuğba


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record