Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKuzu, Abdullah
dc.date.accessioned2020-07-06T08:46:21Z
dc.date.available2020-07-06T08:46:21Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23641
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı animasyonlarda duygu aktarımını sağlayabilecek ögeleri belirlemek, bu ögeler temelinde farklı duygusal tasarım biçimlerinde geliştirilen animasyonların bilişsel yüke, motivasyona, konu ilgisine ve öğrenmeye etkilerini araştırmak ve bu animasyonlar üzerinde çalışan katılımcıların duygusal bağlamdaki deneyimlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri işe koşulmuştur. İlk aşamada, animasyonlarda duygu aktarımınına ilişkin konu alan uzmanları ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Tümevarımsal olarak çözümlenen veriler, oluşturulan nitel yapının doğruluğunu desteklemek için anket haline getirilerek animasyon sektöründe çalışan uzmanlara uygulanmıştır. İkinci aşamada, farklı duygusal tasarım biçimlerinde geliştirilen animasyonların öğrenme materyali olarak kullanıldığı deneysel süreç, eğitim fakültesi öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte elde edilen nicel veriler karşılaştırma testlerine tabi tutulmuştur. Nitel bulgular, animasyonlarda duygu aktarımını sağlamaya yönelik yedi ana tema altında tartışılmaktadır. Nicel bulgular, farklı animasyon türleri üzerinde çalışan katılımcıların duygu düzeyi, motivasyonu, konu ilgisi ve anlama testi puanları arasında anlamlı farklılıklar olduğunu; hatırlama testi puanları ve bilişsel yük düzeyleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmadığını göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu Ortamla Öğrenmeen_US
dc.subjectDuygusal Yasarımen_US
dc.subjectDuygu Aktarımıen_US
dc.subjectBilişsel Yüken_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectKonu İlgisien_US
dc.titleDuygusal tasarımın çoklu ortam uygulamalarında kullanımının bilişsel yüke, motivasyona, konu ilgisine ve öğrenmeye etkisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBülbül, Ali Haydar


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster