Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 71, listelenen: 1-20
-
Geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarılarına ve ödeve ilişkin tutumlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada, geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarıları ve ödeve ilişkin tutumları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın denek grubunu ... -
Araştırma görevlilerinin mesleki gelişime yönelik bakış açıları : eğitim fakülteleri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi araştırma görevlilerinin mesleki gelişime yönelik bakış açılarını gereksinim, önem ve öneri boyutlarıyla belirlemek ve bu doğrultuda araştırma görevlilerinin mesleki gelişim alanlarında ... -
Oluşturmacılığa dayalı çevrimiçi destekli öğretim : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada oluşturmacı öğrenme yaklaşımı temel alınarak düzenlenen çevrimiçi destekli Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin hazırlık, işlem ve ürün aşamalarındaki içerik, ortam, öğrenci, öğretim elemanı ... -
Yüksek öğretimde WEB'e dayalı ve yüzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin, bilgisayar kaygılarının ve başarı durumlarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın amacı yükseköğretimde Web'e dayalı ve yzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejileri ile bilgisayar kaygı durumlarının öğrencilerin başarıları ile ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda aşağıdaki ... -
Öğretmen adaylarının sayısal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada öğretmen adaylarının sayısal okuryazarlık düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini üniversitelerin eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ... -
Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliliklerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Gelişen teknolojinin eğitim kurumlarında yeterince kullanılmadığı konusundan hareketle başlatılan, eğitim teknolojileri kullanımına yönelik ve Amerika Birleşik Devletleri'nde uygulanmakta olan Geleceğin Öğretmenlerini ... -
Öğretmen adaylarının bakış açısıyla eğitim fakültelerinde bilgi ve iletişim teknolojileri göstergelerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada öğretmen adaylarının bakış açısıyla UNESCO (2002)'dan ve uluslararası çalışmalardan yararlanılarak alt başlıkları belirlenen bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) göstergeleri bakımından eğitim fakültelerinde ... -
Çevrimiçi probleme dayalı öğrenmenin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın temel amacı çevrimiçi bir öğrenme ortamında işe koşulan Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yaklaşımının öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerileri (EDB) ve Akademik Başarılarına (AB) etkisini araştırmak; EDB ve ... -
Oluşturmacılığa dayalı öğretimde etkileşimin blog aracılığı ile geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma oluşturmacı öğrenme yaklaşımı temelinde gerçekleştirilen Eğitimde Bilişim Teknolojileri II dersinde etkileşimin blog destekli bir biçimde nasıl geliştirilebileceğinin belirlenmesi amacıyla ortaya konulmuştur. ... -
Elektronik performans destek sisteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada, Elektronik Performans Destek Sistemi (EPDS)’nin, ögrencilerin akademik başarılarına ve öz-düzenlemeye dayalı ögrenme becerilerine etkisi incelenmistir. Arastırmanın çalısma grubunu, 2007–2008 Akademik Yılı ... -
Matematik öğretimine bilgi ve iletişim teknolojilerinin entegrasyonu konusunda paydaş görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretimine entegrasyonuna ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı ... -
Eğitsel bilgisayar oyunlarının eğlendirici ve motive edici özelliklerinin akademik başarıya ve motivasyona etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada eğitsel bilgisayar oyunlarının barındırması gereken eğlendirici ve motive edici özelliklerin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma temel olarak dört aşamadan oluşmaktadır. 1- Eğitsel bilgisayar ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin yeni binyılın öğrencileri : (OECD-new millennium learners) ölçütlerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada öğretmen adaylarının OECD kaynaklarına dayalı olarak ve alan yazından yararlanılarak ortaya konan Yeni Binyılın Öğrencisi özelliklerine sahip olma düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Engelliler Entegre Yüksekokulu'ndaki bilgi ve iletişim teknolojileri entegrasyonu sürecinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada, Engelliler Entegre Yüksekokulu’nda, bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) entegrasyonunda öğretme-öğrenme süreci açısından BİT’lerin kullanımının nasıl gerçekleştirildiğinin paydaşlar açısından incelenmesi ... -
İlköğretim okul müdürlerinin eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları
(Anadolu Üniversitesi, 2010) -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre elektronik portfolyo hazırlama süreçlerine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre elektronik portfolyo hazırlama süreçlerine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması yöntemi kullanılarak ... -
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)İçinde bulunduğumuz yüzyılda, yenilik kavramının küresel anlamdaki değeri giderek artmaktadır. Buna paralel olarak yenilikçilik artık gelişmenin anahtarı olarak görülmektedir. Yenilikçilik kavramının günümüzde taşıdığı en ... -
İlköğretim okullarında teknoloji planlamasının uygulanma durumu : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Başarılı teknoloji entegrasyonun temel öğelerinden biri etkili, paylaşılmış ve uygulanabilir bir teknoloji planının oluşturulmasıdır. Teknoloji planı, teknolojinin satın alınmasında, uygulanmasında, değerlendirilmesinde ... -
Meslek yüksekokullarında çevrimiçi derslerin kalite standartlarına yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin Eğitim Bilimleri ile entegrasyonu sonucunda; harmanlanmış öğrenme, karma öğrenme, açık öğrenme, esnek öğrenme, bütünleşik öğrenme, uzaktan öğrenme, dağıtık öğrenme, çevrimiçi öğrenme, ... -
Akademisyenler için bir model öğrenme sisteminin geliştirilmesi ve sınanması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın genel amacı, akademisyenlerin mesleki gelişim gereksinimlerini karşılamaya dönük bir mobil öğrenme sisteminin tasarımlanması ve bu sistemi kullanan akademisyenlerinalgılarının ve deneyimlerinin incelenmesidir. ...