Oluşturmacılığa dayalı çevrimiçi destekli öğretim : bir eylem araştırması
Özet
Bu araştırmada oluşturmacı öğrenme yaklaşımı temel alınarak düzenlenen çevrimiçi destekli Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin hazırlık, işlem ve ürün aşamalarındaki içerik, ortam, öğrenci, öğretim elemanı ve değerlendirme boyutlarının nasıl düzenlendiği, uygulamada karşılaşılan sorunlar ile bunların nasıl giderildiği ile ilgili bulgular açıklanmıştır. Bu çalışmada nitel veriler değişik veri kaynaklarından toplanmıştır. Nitel veriler araştırmacı günlüğü, yarı-yapılandırılmışgörüşmeler, dersin Web sitesi sayfaları, dersin Web sitesi kayıtları, foruma gönderilen mesajlar, e-posta mesajları, video kayıtları, Takım Üyelerini Değerlendirme Formu, Takım Çalışması/Proje Değerlendirme Formu ve Öğretim Elemanını Değerlendirme Formu'ndan alınmıştır. Bu çalışmadaki verilerin doğruluğu ve geçerliliği için alınan tedbirler şunlardır: ·Veri toplama ve analizi ile ilgili tüm safhalar detaylı bir şekilde tanımlanmıştır. ·Araştırmanın başından sonuna kadar önemli olan her şey kaydedilip, raporlaştırılmıştır. ·Verilerin tanımlanması ve yorumlanmasında nesnel davranılmaya çalışılmış, eğilimler yansıtılmamaya çalışılmıştır. ·Yeterli veri toplanmıştır. ·Doğru veri kaynakları kullanılmıştır. ·Yeterince uzun ve derin bakılmıştır. ·Gözlemler doğru ve kesin olarak kaydedilmiştir. ·Veri çeşitlemesi yapılmıştır. °Farklı veri tipleri kullanılmıştır. °Farklı veri kaynakları kullanılmıştır. °Veriler farklı zamanlarda toplanmıştır. °Verilerin ve bulguların doğruluğu için farklı araştırmacılar kullanılmıştır. Verilerin güvenirliği birden fazla kişi tarafından değerlendirilmesi ile sağlanmıştır. Verilerin analizinde makro ve mikro betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin uygulama Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 2003-2004 Öğretim Yılı'nda 15 hafta süre ile gerçekleştirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3075
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [71]