Akademisyenler için bir model öğrenme sisteminin geliştirilmesi ve sınanması
Özet
Bu araştırmanın genel amacı, akademisyenlerin mesleki gelişim gereksinimlerini karşılamaya dönük bir mobil öğrenme sisteminin tasarımlanması ve bu sistemi kullanan akademisyenlerinalgılarının ve deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırmada tasarım tabanlı araştırma ve eylem araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynakları; “19 Kasım 2008 ve 20 Kasım 2008 tarihinde gerçekleştirilen odak grup görüşmelerine katılan akademisyenler”, “2010 yılında gerçekleştirilen anket araştırmasına katılan Anadolu Üniversitesinde görevli akademisyenler”, “2010- 2011 yıllarında mobil öğrenme sistemi geliştirme ekibinde yer alan mobil uygulama geliştirme uzmanı, grafik tasarımcısı ve mobil web tasarımcısı”,“5 Mayıs 2011 ve 3 Temmuz 2011 tarihleri arasında uygulanan eylem araştırmasına katılan 15 akademisyen”, “geçerlik komitesi”ve “araştırmacı”dan oluşmaktadır. Araştırma verileri;araştırmacı günlüğü, odak grup görüşmesi, anket, yarıyapılandırılmış görüşme, kişisel bilgi formu, kontrol listesi, değerlendirme formu, sistem logları olmak üzere farklı nicel ve nitel veri toplama araçlarıyla toplanmıştır.Verilerin çözümlenmesi ise betimsel çözümlemelerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, akademisyenlerin öncelikli ve önemli mesleki gelişim gereksiniminin bilimsel araştırma boyutunda olduğu saptanmıştır. Akademisyenlerin bilimsel araştırma boyutundaki mesleki gelişim gereksinimlerini karşılamak amacıyla kurs, çevrimiçi kaynaklar, danışmanlık, iletişim, sürecim ve yardım araçlarından oluşan mobil öğrenme sistemi tasarlanmıştır.Bu sistemin WAP uygulaması ve IOS tabanlı mobil uygulaması geliştirilmiştir. Geliştirilen mobil öğrenme sisteminin genel amaca uygun, sürekli erişilebilir, uyarlanabilir ve ilgi çekici olduğu, hem bir mobil öğrenme hem de akademik destek sistemi olarak hizmet ettiği, içeriğinin tatmin edici olduğu, sistemde kullanılan araçların kullanışlı olduğu görülmüştür. Akademisyenlerin, öğrenme amacıyla mobil teknolojileri kullanabildikleri gözlenmiştir. Bu sistemin akademisyenlerin esleki gelişimlerine olumlu katkıları olacağı ifade edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3105
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [71]