Başlık için Temel Eğitim listeleme
Toplam kayıt 36, listelenen: 1-20
-
2019 satranç öğretim programının satranç antrenörlerinin, okulöncesi öğretmenlerinin ve okulöncesi alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda incelenmesi
(2021)Okulöncesi dönemde çocukların öğrenme hızları en üst düzeydedir. Bu dönemde fiziksel ve zihinsel oyunlar, çocukların gelişimi için çok önemlidir. Çocukların gelişimine önemli katkısı olan zihinsel oyunlardan biri de ... -
Dördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(2018)Bu araştırmada ilkokul öğrencilerinin karar verme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırma ile karar verme becerisinin geliştirilmesinde yaşanan sorunlar ve mevcut durum; nitel ve nicel yöntemlerin bir ... -
Erken çocukluk döneminde çocuğu olan Özbek ve Türk annelerin oyuna yönelik görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bütün çocuklar hangi dilden, ırktan, sosyo-ekonomik düzeyden, coğrafyadan ve cinsiyetten olduğu fark etmeksizin oyun oynarlar. Bir çocuk için beslenme, sevgi ihtiyacı, bakım ne kadar önemli ise oyun da o kadar önemlidir. ... -
Hayat bilgisi dersinde gerçekleştirilen değer eğitiminin görsel kültür çalışmaları yoluyla yürütülmesi : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, ilkokul Hayat Bilgisi dersinde değer eğitiminin görsel kültür çalışmaları yoluyla nasıl yürütülebileceğini ortaya koymaktır. Eylem araştırması ile desenlenen araştırmanın katılımcılarını ölçüt örnekleme ... -
Hayat bilgisi dersinin disiplinler arası öğretimi açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Disiplinler arasılık, farklı alanlardaki disiplin içeriklerinin ilişkisi bulunduğu noktalarla birleşerek öğretimi ve kazandırılmasını amaç edinmektedir. Bir dersin diğer derslerle bağlantılı konularının ilişkilendirilerek ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerinin incelenmesi : bir öğretim deneyi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı 4. sınıf öğrencilerinin, oluşturulan öğrenme ortamında uygulanan model oluşturma etkinlikleri (MOE) aracılığıyla matematiksel modelleme yeterliklerinin gelişimini araştırmaktır. Nitel yaklaşımla ... -
İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde tartışmalı konular bağlamında gerçekleştirilen sosyobilimsel konu temelli öğretimin etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Sosyobilimsel konu temelli öğretim, öğrencileri bilgiye ulaşmaları için teşvik ederek, bilim toplum kültür etkileşimini anlamalarını sağlar. İlkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde ele alınan tartışmalı bir konu bağlamında ... -
İlkokul görsel sanatlar dersinde görsel kültür yoluyla aile katılımlı ekolojik sanat çalışmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul Görsel Sanatlar dersinde görsel kültür çalışmalarına dayalı aile katılımlı ekolojik sanat etkinlikleri aracılığıyla öğrencilerin çevreye yönelik sorumlu davranışlarının nasıl geliştirilebileceğini ... -
İlkokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık farkındalıklarının akran öğretimiyle geliştirilmesi
(2021)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dijital vatandaşlık farkındalık düzeylerinin, akran öğretimi yöntemi kullanılarak geliştirilmesini sağlamaktır. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerin birlikte ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde jeopardy destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve derse ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Teknolojik imkânlar doğrultusunda geliştirilen ve etkin bir öğretim materyali olarak kullanılan dijital oyunlardan biri; televizyon dünyasında bilgi yarışması olarak doğan Jeopardy adlı uygulamadır. Bu araştırmanın amacı, ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde ters yüz edilmiş öğrenme modeli uygulamaları : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın genel amacı, ilkokul sosyal bilgiler dersi kapsamında ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenme-öğretme sürecine yansımasını ortaya koymaktır. Eylem araştırması desenine göre tasarlanan araştırmanın katılımcıları ... -
İlkokullarda uzaktan eğitim yoluyla okuma ve okuduğunu anlama : bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Araştırmanın amacı, uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilen ilkokul 4. sınıf Türkçe derslerindeki okuma ve okuduğunu anlama etkinliklerinin nasıl yürütüldüğünün ve söz konusu sürece ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin ... -
lkokul fen bilimleri dersinde ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı öğretimin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf Fen Bilimleri dersinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin kullanımının etkililiğini belirlemektir. Karma araştırma modeli benimsenerek gerçekleştirlen araştırmada desen olarak ... -
Müzikle eğitimin ilk okuma yazma öğretimine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada ilk okuma yazma öğretimi sürecinde sınıf içinde yapılan sesi hissetme, tanıma ve ayırt etme ile okuma ve yazma etkinliklerinde, her bir sesin öğretimi aşamasında kullanılmak üzere, öğretilecek sesi öğrencilerin ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının bakış açısı alma becerileri ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada okul öncesi dönem çocuklarının bakış açısı alma becerileri ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi ile ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının matematiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesidir. Araştırma 2017-2018 öğretim yılının ikinci yarıyılında anasınıflarında öğrenim görmekte olan 240 çocuk ile ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının saldırganlık yönelimleri ve oyuncak tercihleri
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının saldırganlık yönelimlerini ve oyuncak tercihlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir?in Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde bulunan resmi bağımsız ... -
Okul öncesi dönemde aile ve öğretmen bakış açılarıyla çocukların sosyal değer kazanımının incelenmesi
(2018)Bilgi ve iletişim çağıyla birlikte ekonomik, kültürel ve siyasal alanda yaşanan gelişmelerin sosyal değerlerde de değişikliğe sebep olmasıyla birlikte bu alanda boşluklar oluşmuştur. Bu boşluklara bağlı olarak erken çocukluk ... -
Okul öncesi dönemde müze ile eğitime ilişkin uzmanların, ailelerin ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi
(2018)Günümüzde müzeler yaşam boyu öğrenme ile okuldaki eğitimin tamamlayıcısı haline gelmiştir. Her eğitim kademesinde kullanılan müzeler, araştırma, keşfetme ve merak duygusunun yoğun olduğu okul öncesi dönemde de kullanılmalıdır. ... -
Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin müzik merkezi düzenleme durumları ile müzik etkinliklerine ilişkin görüşleri
(2019)Okul öncesi dönem, çocukların müziğe olan ilgisini arttırmak ve müzik yeteneğini ortaya çıkarmak için en iyi fırsattır. Çocuğun müziğe olan ilgisini arttırmak için hem okul öncesi eğitim kurumu hem de okul öncesi öğretmenine ...