Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-08-20T14:09:54Z
dc.date.available2020-08-20T14:09:54Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationİnceelli, A, Candemir, Ö. (2016). Öğretim amaçlı videolarda öğretmen yakınlığı: Açık Sınıf örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (1), 8-35.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24497
dc.description.abstractDaha etkili bir öğrenmeye destek olmak amacıyla öğrenci ve öğreticiyi bir araya getiren, öğrenciye soru sorma ve tartışma olanağı veren, stüdyoda sınıf atmosferinin oluşturulduğu, Açık Sınıf ders videoları, öğretim amaçlı videolar kapsamında yer alan yapım biçimlerinden biridir. Bu çalışmada Açık Sınıf’ta ders anlatan öğretim üyelerinin; öğrencilere ismiyle hitap etme, olumlu görüş ve düşüncelerini övme, mizah kullanımı gibi sözel; gülümseme, göz teması, jest-mimik, baş ve beden hareketleri gibi sözel olmayan unsurlardan oluşan “öğretmen yakınlık davranışları”, belge analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada, Açık Sınıfta ders veren öğretim üyelerinin öğretici yakınlığı sergilemede sınırlı kaldıkları saptanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında, yakınlık davranışları Açık Sınıfta ders anlatan öğreticilerin görüşleri açısından yarı yapılandırılmış görüşmelerle değerlendirilmiştir. Öğreticiler stüdyo ortamında ders anlatmanın ayrı bir teknik ve sorumluluk gerektirdiğini, yakınlık davranışları sergilemede kendilerini sınırlayan pek çok etken olduğunu ve bununla ilgili yeterli eğitimlerden sonra ekran karşısına çıkmanın daha uygun olduğunu belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractOpen Class video lessons are for supporting purpose of more effective education get to gather students and teachers as like “class” together in studio. The students in the studio can ask some guestions to teacher and discuss some subject. This study is focussed teacher immediacy and investigated the Open Class Teacher’s verbal and nonverbal immediacy behaviors. By a document analysis programs evaluated the elements of verbal immediacy like, being adressed by student by name, positive feedback to student, using humor etc. and nonverbal immediacy such as smiling,eye contact,gesturing ect. The study has revealed that in “Open Class“ teachers although try to make use teacher immediacy they could not establish intented level of immediacy with students.In the second period teachers immediacy try to find by semi-structured interviews.Teachers said that to teach into studio needs very different technic and responsibilitiy. Teachers also said that to show teachers immediacy there are many limited factors. Problems can solve pre education .en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen Yakınlığıen_US
dc.subjectSözel Yakınlık Davranışlarıen_US
dc.subjectSözel Olmayan Yakınlık Davranışlarıen_US
dc.subjectÖğretim Amaçlıen_US
dc.subjectTeacher Immediacyen_US
dc.subjectVerbal Immediacy Bbehaviorsen_US
dc.subjectNonverbal Immediacy Behaviorsen_US
dc.subjectInstructional Videoen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.titleÖğretim amaçlı videolarda öğretmen yakınlığı: Açık Sınıf örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2290-6191en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage8en_US
dc.identifier.endpage35en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorİnceelli, Ayşenur
dc.contributor.institutionauthorCandemir, Özden


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster