dc.date.accessioned | 2020-08-25T08:54:13Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T08:54:13Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Uça Güneş, E. P. (2016). Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim ilişkisinde sosyal ağların yeri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 191-206. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24531 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, toplumsal değişimin ne olduğu ve insanlığın hangi evrelerden geçtiğine değinildikten sonra teknolojinin bu
süreçteki etkisinden söz edilmiştir. Teknoloji ile ilişkisi kurulan toplumsal değişim, daha sonra eğitim bağlamında ele alınmış ve
üç kavramın etkileşimiyle gerçekleşen durumlar ifade edilmiştir. Bu süreçte beliren uzaktan eğitim ve e-öğrenme kavramları
açıklanmış, Web 2.0 ile birlikte sanal ve gerçek dünyayı iç içe geçiren sosyal medya ve sosyal ağların özellikleri ve yaşama,
bireye ve topluma etkileri ele alınmıştır. Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim üçgeninde, sosyal ağların potansiyelinden
yararlanarak olumlu gelişmeler yaşanabileceği, bazı durumların göz ardı edilmesi durumunda ise aynı potansiyelin zarar verici
olabileceği üzerinde durulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, after the concept of social change and the stages humanity passed through has been dealed, technology’s influence
in this process is mentioned. Social change, established its relationship with technology, is then dealt with in the context of
education and the conditions that occur through the interaction of the three concepts are expressed. The distance education and elearning concepts appeared in this process are explained, capabilities and the effects of social media and social networking -that
intertwines the virtual and the real world through Web 2.0- on individuals and society are considered. In the social change,
technology and education triangle, positive developments can be experienced taking advantage of the potential of social networks,
but in case of ignorance of some things the same potential can be damaging. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Toplumsal Değişim | en_US |
dc.subject | Teknoloji, Eğitim | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | e-Öğrenme | en_US |
dc.subject | Sosyal Ağlar | en_US |
dc.subject | Social Change | en_US |
dc.subject | Technology | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Distance Education | en_US |
dc.subject | e- Learning | en_US |
dc.subject | Social Networks | en_US |
dc.title | Toplumsal değişim, teknoloji ve eğitim ilişkisinde sosyal ağların yeri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 191 | en_US |
dc.identifier.endpage | 206 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Uça Güneş, E. Pınar | |