dc.date.accessioned | 2020-08-25T08:57:06Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T08:57:06Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Baraz, B, Ayan, Y. (2016). Uzaktan eğitim büro hizmetlerinde kalite: Eskişehir’de bir araştırma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 8-31. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24537 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, özel sektörden sonra kamu sektöründe de hizmet kalitesinin insanlar tarafından talep edilmeye başlaması,
araştırmaları hizmet kalitesinin ölçümüne yöneltmiştir. Özellikle çok şubeli örgütlerde bütün şubelerde aynı (yüksek) hizmet
kalitesinin sağlanması önemlidir. Ancak bu standart sağlanırsa bütün olarak örgütün hizmet kalitesinden bahsetmek
mümkündür. Diğer yandan, son yıllarda kamu kurumlarının hizmet kalitesini arttırarak bazı özel sektör firmalarıyla birlikte
KALDER Ödülü alması, önemli bir gelişmedir. Bu araştırmada çok şubeli bir kamu kurumu olan Anadolu Üniversitesi
seçilmiştir. Öğrencilere hizmet kalitesinin ölçülmesinde sık kullanılan bir ölçek olan SERVQUAL Ölçeğinin aslına bağlı
kalınarak oluşturulmuş anket formu doldurtulmuştur. Beş hizmet kalitesi boyutunun değerlendirilmesiyle elde edilen verilere
göre, genel olarak hizmet kalitesinin öğrencilerin beklentilerini karşılamasında sorunlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrencilerin algıladıkları hizmet kalitesinin cinsiyet, yaş ve öğrencilik tecrübesine göre farklılık göstermesi ve bu farklılıkların
beş boyut açısından değerlendirilmesi araştırmanın diğer bulgularıdır. Ayrıca araştırmaya katılan 396 öğrenci, hizmet kalitesi
boyutlarının önem sırasını kendilerine göre puanlayarak, fiziksel özellikler, güvenilirlik, heveslilik, güven ve empati olarak
belirlemiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Today, by the fact that after private sector, high service quality is also being demanded from public sector, surveys are directed
to measure the service quality of public sector. Especially in organizations composed of several branches, to have the same
(high) service quality among all branches is so important. Only if it happens, the service quality of the organization can be
referred. Beside this fact, in the last few years, there is a real progress to improve the service quality of the public offices resulting
in public offices with some private companies awarded “Quality Awards” by KALDER. Anadolu University is being selected
as the focus point of this survey. This survey form designed based on the original SERVQUAL Scale which is a very common
tool used for measuring service quality is filled by different students. After analysing 5 dimensions of the service quality, it is
found that, there are problems about fulfilling the expectations of students about service quality. Another fact found by this
study is that perceived service quality is changing by gender, age and studentship experience. Beside it, 396 students participated
into this survey graded the 5 dimensions of service quality according to the priority as tangibles reliability, responsiveness,
assurance and empathy. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Hizmet Kalitesi | en_US |
dc.subject | SERVQUAL | en_US |
dc.subject | Distance Education | en_US |
dc.subject | Service Quality | en_US |
dc.subject | SERVQUAL | en_US |
dc.title | Uzaktan eğitim büro hizmetlerinde kalite: Eskişehir’de bir araştırma | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2577-4542 | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 8 | en_US |
dc.identifier.endpage | 31 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Baraz, A. Barış | |
dc.contributor.institutionauthor | Ayan, Yeliz | |