Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 651-670
-
Tüketiciyi korumaya yönelik örgütler: TÜKODER (Tüketiciyi Koruma Derneği) örneğinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Tüketicinin korunması konusu, dünyanın ve Türkiye'nin sürekli gündeminde olan sorunlarından birini oluşturmaktadır. Soruna çözüm bulma yolunda devletçe, meslek kuruluşlarınca ve tüketiciler tarafından kurulan örgütlerce ... -
Tüketiciyle çevrimiçi (online) bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişki : Facebook örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı tüketiciyle online bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemektir. Beş bölümden oluşan araştırmanın ilk bölümünde araştırma problemi ve araştırmanın amacı hakkında ... -
Tüketim kooperatifi işletmeciliğinde sürekli eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin gerekliliğinin saptanmasında yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Ekonomik alandaki gelişmeler, sermaye egemenliğinin ön plana çıktığı sistemlerin güçlenmelerine yol açmışlardır. Bu durum sosyal adaletçi ve ekonomik amaç yanında sosyal boyutları da içinde bulunduran oluşumların geri plana ... -
Tüketim kooperatiflerinde fiyatlandırma kararları
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Ülkemizde sanayileşme ile birlikte başlayan geniş işgücü ve şe- hirleşme sonucunda, tüketim olgusunda büyük gelişmeler olmuştur. Bunun sonucunda tüketim kooperatifçiliği yoğun olarak ücretli kit- lelerin bulunduğu yerlerde ... -
Tüketim kooperatiflerinde kıvamlı stoklama
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Son yıllarda ülkemizde hızla yayılmakta olan süpermarket, hipermarket gibi alışveriş merkezlerinin varlığının yanında, tüketim eğilimlerinde meydana gelen değişmeler hiç kuşkusuz tüketim kooperatif işletmeleri de yakından ... -
Tüketim kooperatiflerinde mağaza içi düzeni ve tüketici davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Günümüzde hızla gelişen teknoloji beraberinde pek çok yeni- likler getirmiştir. Bu yenilikler ışığında tüketicilerin satın alma eylemlerinde de gözle görülür değişiklikler olmuştur. Ülkemize hızlı giren süpermarket, ... -
Tüketim kooperatiflerinde tüketicinin korunması
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Çalışmanın birinci bölümünde, tüketicinin korunmasının kavram olarak incelenmesi, nedenleri, kimler tarafından ortaya atıldığı tarafları, amacı, tarihsel gelişimi, tüketim kooperatiflerinin tanımı, işlevleri, tarihsel ... -
Türk bankacılık sisteminde ihracat kredileri ve muhasebeleştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)İhracatın gelişmesinde çok önemli bir unsur olan ihracatın finansmanında, en önde gelen kaynaklardan birisi 'ihracat kredileri'dir. İhracat kredilerini değerlendirebilmek için şu anda ülkemizde yürürlükte olan ihracat ... -
Türk Eximbank kredileri ve 1989-1995 dönemi SÖİK ve ihracat kredi sigortası uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Mal ve hizmet ihracına başlangıç safhasından itibaren her aşamada finansman, garanti ve sigorta desteği sağlayan Türk Eximbank, Türkiye'nin makro ekonomik hedefleri doğrultusunda uyguladığı programlar ile ihracatçıların ... -
Türk girişimcilerin e-ihracat faaliyetlerinde global elektronik pazaryerlerinde karşılaştıkları sorunlar ve mikro ihracat uygulaması
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı Türk girişimcilerin global e-pazaryerlerinde ve kendi web siteleri aracılığı ile dünya üzerindeki müşterilere erişmeyi hedeflerken dijital e-ticaretin ve e-ihracatın önemini vurgulamak, bu süreçteki ... -
Türk havacılık sektöründe yöneticilerin eğitimi ve eğitim gereksinimlerinin saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1996)İşletmelerin etkin, verimli ve başarılı olabilmeleri yönetimin, dolayısıyla yöneticilerin gücüyle yakından ilgilidir. İşletmelerin hedeflerine ulaşmalarında en büyük rolü oynayan yöneticilerin her yönden geliştirilmeleri ... -
Türk hazır giyim ürünlerinin uluslararası pazarlarda yer almasında marka imajı yaratmanın önemi ve Sarar Giyim A.Ş.'ye ait uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Türk hazır giyim sektöründe çok sayıda firmanın ulusal ölçekte faaliyette bulunduğu ancak marka yaratma konusunda sektörün zayıf kaldığı bilinmektedir. Her ne kadar uluslararası boyutlarda yer alan marka sayısı her geçen ... -
Türk hukukunda ticaret şirketlerine ortak olması kanunla yasaklanan kişiler
(Anadolu Üniversitesi, 1999)T.C. Anayasasının 48. maddesi uyarınca, herkes dilediği alanda çalışmak ve özel teşebbüsler kurmak hürriyetine sahiptir. Anayasanın 13. maddesinde ise bu hürriyetin Anayasanın özüne ve ruhuna uygun olarak, kanunlarla ... -
Türk işletmelerinin gelişmiş, büyüyen ve gelişmekte olan ülkelere doğrudan yabancı sermaye yatırımı yapmalarını etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Ülkemizin DYSY amaçlı sermaye ihracında son on yılda hızlı bir artış görülmektedir. Bu hızlı artış yatırımların yapılma nedenlerini sorgulama ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, Türk İşletmeleri’nin gelişmiş, ... -
Türk savunma sanayii proje yönetiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Ülkeler, bulunduğu coğrafyada varlığını sürdürebilmek için güçlü bir savunma sanayiine ihtiyaç duyarlar. Savunma sanayii en ileri teknolojilerin kullanıldığı ve geliştirildiği bir alandır. Savunma tedarik projeleri ile ... -
Türk sosyal güvenlik sistemi'nde finansman krizi ve bireysel emeklilik sistemi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türk Sosyal Güvenlik Sistemi 1990'lı yılların başından itibaren problemlerle karşılaşmaya başlamış ve sistemin temel fonksiyonlarını yerine getirmesini güçleştiren ciddi bir finansman krizine girmiştir. Çalışmanın amacı, ... -
Türk tarım işletmelerinde tahmini maliyet muhasebesi sisteminin kurulması ve bir yönetim kontrol aracı olarak kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Tahmini maliyetler, bir maliyet belirleme sistemidir ve önceden belirlenen maliyetleri ifade eder. Tarım işletmelerinde riskler, önemli yer tutar. Bunun için, tarım işletmelerinde planlamaya duyulan gereksinim kuşkusuz ... -
Türk Ticaret Kanunu kapsamında sermaye şirketlerinin birleşmesi ve vergisel ilişkilerin muhasebe uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Birleşme en basit tanımıyla, iki veya daha fazla işletmenin tek bir işletme olmak için faaliyetlerini birleştirmesidir. İşletmelerin birleşmesi iki veya daha fazla işletmenin faaliyetlerinin önemli bir kısmının veya tamamının ... -
Türk Ticaret Kanunu'nun getirdiği yenilikler açısından aile işletmelerinde kurumsal yönetimin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu kapsamında düzenlenerek zorunlu uygulama esasına dönüştürülen kurumsal yönetim ilkeleri ile ilgili hükümlerin aile işletmeleri açısından nasıl etkiler doğuracağını ortaya ... -
Türk ticari bankalarında hizmet içi eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve yönetici eğitimi sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Birinci bölümde genel olarak bankacılık içersinde; bankacılık kavramı, ticari bankalar ve Türkiye'de bankacılık ile genel olarak eğitim içersinde ise; eğitim kavramı ve personel eğitimi ele alınmıştır. İkinci bölümde, ...