dc.date.accessioned | 2020-08-25T09:01:24Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T09:01:24Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Koçdar, S, Eby, G, Karadağ, N, Okur, M. R. (2016). TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 2-7. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24541 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır.
Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını kullandığı gözlenmektedir. Öte
yandan, e-değerlendirme uygulamalarında güvenliğe ve öğrenen kimliğinin doğru teşhis edilmesine ilişkin sorunlar sınavların
geçerli ve güvenilir olarak gerçekleştirilmesini engellemektedir. Bu yazının amacı, Avrupa Komisyonu Horizon 2020 kapsamında
desteklenen ve e-değerlendirme konusunda Avrupa’nın öncü projelerinden biri olan TeSLA Projesi’ni tanıtmaktır. Katalonya
Açık Üniversitesi’nden Dr. Anna Elena Guerrero’nun koordinatörlüğünde yürütülen TeSLA, öğrenme ortamları için
uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sisteminin tasarımı, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesini
içermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Online assessment of student learning is becoming widespread owing to the opportunities that technology offers. Many
universities, especially open universities, have been using e-assessment tools in recent years. On the other hand, issues regarding
security and identification of learners prevent implementing valid and reliable e-assessment practices. The purpose of this paper
is to introduce TeSLA Project which is funded by the European Commission in the context of Horizon 2020, a pioneering project
in e-assessment in Europe. Coordinated by Dr. Anna Elena Guerrero from the Open University of Catalonia, TeSLA Project
involves designing, developing, implementing and evaluating an adaptive trust-based e-assessment system. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | e-Değerlendirme | en_US |
dc.subject | TeSLA | en_US |
dc.subject | Açık ve Uzaktan Öğrenme | en_US |
dc.subject | e-Assessment | en_US |
dc.subject | TeSLA | en_US |
dc.subject | Open and Distance Learning | en_US |
dc.title | TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-2639-4987 | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2 | en_US |
dc.identifier.endpage | 7 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Koçdar, Serpil | |
dc.contributor.institutionauthor | Eby, Gülsün | |
dc.contributor.institutionauthor | Karadağ, Nejdet | |
dc.contributor.institutionauthor | Okur, Muhammet Recep | |