Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUçar, Hasan
dc.date.accessioned2020-08-27T11:35:52Z
dc.date.available2020-08-27T11:35:52Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationUçar, H, Kumtepe, A. T. (2016). Uzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarımı modelinin kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 37-54.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24603
dc.description.abstractUzaktan eğitim sisteminde başarıyı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Motivasyon bu faktörlerin en önemlilerinden biridir. Uzaktan eğitimde öğrenenlerin dersten ayrılması, dersi tamamlayamaması ve başarısız olması motivasyon eksikliği ile ilişkilendirilmektedir. Uzaktan eğitimde yaşanan bu sorunlarla motivasyon arasındaki ilişki yeteri kadar incelenmemektedir. Ayrıca motivasyon bağlamında öğrenenlere yönelik destek çalışmalarında kuram temelli uygulamalar yeterli sevide değildir. Bunun yerine çoğunlukla öğrenen görüşlerinden veya öğreten deneyiminden yola çıkılarak yapılan uygulamalar ağırlıktadır. Bu noktada öğrenme ortamlarında öğrenenlerin motivasyon sorunsalına ilişkin kuramsal temeli olan, uygulamada geçerliği ve güvenirliği yüksek olan ARCS-V motivasyon tasarım modeli uygulanabilir. Bu bağlamda çalışmanın uzaktan eğitimde ARCSV motivasyon tasarım modelinin kullanımına yönelik kurumlara, araştırmacılara ve uygulamacılara yardımcı olması amaçlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThere are many factors that affect success in distance education systems. Motivation is one of the most important factors. Distance learners’ dropout rates, retention cases, and failure have been associated with lack of motivation. The relationship between these problems and motivation remains to be an understudied area of research. In addition, within the context of motivation, theory-based solutions related to these problems haven’t been put forward sufficiently. Instead, the practices on this matter are mostly based on instructors’ experience and learners’ thoughts. At this point, in regard to motivation problem, ARCS-V motivation design model based on a powerful theory and has high validity and reliability can be implemented in distance learning environments. In this regard, the study aims to help the institutions, researchers, and practitioners in using the ARCS-V motivational design model in distance education environments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectARCS-V Motivasyon Tasarımıen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectARCS-V Motivation Designen_US
dc.titleUzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarımı modelinin kullanımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2456-6338en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKumtepe, Alper T.


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster