Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-08-31T08:35:09Z
dc.date.available2020-08-31T08:35:09Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationBoz, Yüksekdağ B. (2016). Açık ve uzaktan eğitimde öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 127-138.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24607
dc.description.abstractBu çalışmada "Açık ve uzaktan eğitimde öğrenme nasıl olmalıdır?” sorusuna yanıt verilmeye çalışılmıştır. Yirmi birinci yüz yılda bireylerin değişen ve gelişen öğrenme gereksinimlerine bağlı olarak öğrenme etkinliklerinde de değişiklik olmuştur. Bu bağlamda, öğrenmenin tanımı, felsefi temeller açısından farklılaşan davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları ve her bir yaklaşımda öğrenenlerin ve öğreticilerin eğitimdeki yeri, rolü ve sorumlulukları, alan yazına dayalı olarak tartışılmıştır. Ardından açık ve uzaktan öğrenmede benimsenen yapılandırmacı yaklaşım açısından öğrenenlerin ve öğreticilerin bu eğitimdeki yeri ve sorumlulukları ve öğrenme ortamlarının özellikleri ele alınmıştır. Son olarak, açık ve uzaktan öğrenmede benimsenen yaklaşımın öğrenciler, öğreticiler ve öğrenme ortamları üzerindeki etkisine vurgu yapılarak gelecekteki açık ve uzaktan öğrenme uygulamalarına katkı sağlayabileceği düşünülen önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is trying to be answered the question, “How should the open and distance learning be?” In twenty-first century there have been changes in the learning activities by depending on the changing and evolving learning needs of individuals. In this context, it is discussed based on literature the definition of learning, behavioral, cognitive and constructivist learning approaches that have different in terms of the philosophical foundations. In each approach was discussed the place, role and responsibilities of learners and teachers, in the education. Then, it was discussed the place, role and responsibilities of learners and teachers and the features of learning environment in terms of the constructive approach that adopted in open and distance learning. Finally, there have been suggestions that may contribute to the future of open and distance learning applications, by emphasizing the impact of the constructive approach that adopted in open and distance education on learners, teachers and learning environments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.titleAçık ve uzaktan eğitimde öğrenmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2862-3544en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBoz Yüksekdağ, Belgin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster