Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-03T05:54:11Z
dc.date.available2020-09-03T05:54:11Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationYıldız Aybek, H. S. (2017). Üniversite 4.0’a geçiş süreci: kavramsal bir yaklaşım. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 164-176.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24667
dc.description.abstractDijitalleşme hem günlük yaşamımızı hem de iş ve eğitim hayatlarımızı, teknoloji-bağımlı bir forma dönüştürmektedir. Bu sürekli dönüşüm içerisinde, kesintisiz olarak gerçekleştirdiğimiz öğrenme deneyimlerinin de dijital dünya ile karşılıklı bir etkileşim halinde olduğu görülmektedir. Toplumsal gelişimin ve kalkınmanın en önemli yapıtaşlarından olan üniversiteler ise bu dönüşüm içerisinde etki yaratması gereken itici bir kuvvet olarak yer almalıdır. Bu çalışma kapsamında, dijital dönüşüm ve Sanayi 4.0’ın sosyal ve eğitsel süreçlere etkisi ele alınarak Üniversite 4.0’a geçiş için döngüsel bir kavramsal harita çizilmiştir. Söz konusu kavramsal harita, Yenilikçi Yönetim ve Liderlik, Hayat Boyu Öğrenme ve Destek Hizmetleri bileşenlerinin; Yatırım Getirisi (ROI), Kalite Güvence ve Akreditasyon ile Fonlama süreçlerinden oluşmaktadır.en_US
dc.description.abstractDigitalization transforms our everyday lives as well as our business and educational lives into a technology-dependent form. Within this continuous transformation, it is seen that the learning experiences that we perform continuously are interacting with the digital world. Universities, which are the most important building blocks of social improvement and development, should take place as a driving force that must make an impact in this transformation. In this study, a cyclical conceptual map was drawn for the transition to University 4.0 by taking into account the impact of digital transformation and Industry 4.0 on social and educational processes. The conceptual map, Innovative Management and Leadership, Lifelong Learning and Support Services components; Return on Investment (ROI), Quality Assurance and Accreditation and Funding.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜniversite 4.0en_US
dc.subjectYüksek Öğretimen_US
dc.subjectSayısal Dönüşümen_US
dc.subjectHayat Boyu Öğrenmeen_US
dc.subjectUniversity 4.0en_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectDigital Transformationen_US
dc.subjectLifelong Learningen_US
dc.titleÜniversite 4.0’a geçiş süreci: Kavramsal bir yaklaşımen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage164en_US
dc.identifier.endpage176en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız Aybek, Hilal Seda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster