Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-03T05:59:28Z
dc.date.available2020-09-03T05:59:28Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationKumtepe, A. T. ve diğerleri (2017). Kitlesel uzaktan eğitimde öğrenen-içerik etkileşimi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 9-36.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24673
dc.description.abstractBu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ne kayıtlı öğrenenlerin 2015-2016 Güz dönemi Beta e-Öğrenme Portalında en sık kullandıkları 10 ders malzemesinin kullanım durumlarını belirlemek ve bu malzemelerin farklı düzeyde kullanımının öğrenenlerin akademik başarılarında oluşturduğu farkı araştırmak amaçlanmıştır. Bu kapsamda, Beta e-Öğrenme Portalı veritabanından 426.211 öğrenene ait kayıt günlükleri analiz edilerek öğrenen-içerik etkileşimleri incelenmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda, yüksek düzeyde malzeme kullanan öğrenenlerin daha düşük düzeyde malzeme kullanan öğrenenlerden daha fazla akademik başarı sergilediği görülmüştür. Ek olarak, her bir öğrenme malzemesi için o malzemeyi hiç kullanmayan grubun, 10 malzeme türünün çoğunda da akademik başarısı en düşük grup olması öğrenen-içerik etkileşiminin akademik başarıyı açıklamakta önemli bir değişken olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the number and level of use of the 10 learning materials most frequently used in Beta eLearning Portal by the registered students in Anadolu University Open Education System in the 2015-2016 Fall semester and to investigate the difference in the academic achievement of the learners regarding the different levels of use. In this context, learnercontent interactions were examined by analyzing the log records of 426,211 learners utilizing the Beta e-Learning Portal database. Results indicated that the learners who used learning materials in high level had better academic achievement than the learners who used materials in a lower level. In addition, for each learning material, the group that never used it was the lowest group in terms of academic achievement in most of the 10 material type, indicating that learner-content interaction is an important variable in explaining academic achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkileşimen_US
dc.subjectÖğrenen-İçerik Etkileşimien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectKitlesel Uzaktan Eğitimen_US
dc.subjectAçıköğretim Sistemien_US
dc.subjectInteractionen_US
dc.subjectLearner Content Interactionen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectMassive Distance Educationen_US
dc.subjectOpen Education Systemen_US
dc.titleKitlesel uzaktan eğitimde öğrenen-içerik etkileşimi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2456-6338en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage36en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKumtepe, Alper Tolga
dc.contributor.institutionauthorBüyük, Köksal
dc.contributor.institutionauthorGüneş, İhsan
dc.contributor.institutionauthorÖztürk, Aylin
dc.contributor.institutionauthorTuna, Gamze
dc.contributor.institutionauthorGümüş, Salih
dc.contributor.institutionauthorAtak, Osman Nuri


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster