dc.date.accessioned | 2020-09-03T06:00:06Z | |
dc.date.available | 2020-09-03T06:00:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.citation | Öztürk, A. (2017). Yükseköğretimde büyük veri ve öğrenme analitikleri: güncel teori ve
uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 218-228. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24675 | |
dc.description.abstract | Ben Kei Daniel editörlüğünde hazırlanan “Yükseköğretimde Büyük Veri ve Öğrenme Analitikleri: Güncel Teori ve Uygulamalar”
başlıklı kitap, 2017 yılında yayımlanmıştır. Farklı alanlardaki yazarların katkısıyla iki ana tema olarak yapılandırılan bu kitap, on
beş alt bölümden oluşmaktadır. Kitabın ana temaları olan büyük veri ve öğrenme analitikleri yükseköğretim bağlamında ele
alınmıştır. Kitapta, büyük veri ve öğrenme analitikleri alanlarındaki güncel teori ve uygulamalar kapsamlı bir şekilde
incelenmiştir. Eğitsel veri bilimi alanındaki yöntemler, teknikler ve örnek olaylar da okuyuculara sunulmuştur. Alandaki ilk
araştırma kitabı olan bu eserde, araştırmacıların yükseköğretimde büyük verinin ve öğrenme analitiklerinin kullanımı ile ilgili
daha derin bir anlayış kazanmalarına destek olmak amaçlanmaktadır. Kitap, büyük veri ve öğrenme analitiklerine ilgi duyan
araştırmacılar, akademisyenler, öğrenenler ve karar vericiler için değerli bir kaynaktır. | en_US |
dc.description.abstract | The book entitled "Big Data and Learning Analytics in Higher Education: Current Theory and Practice", edited by Ben Kei
Daniel, is published in 2017. This book is the result of the collaborative effort of various authors from different fields and is
comprised of fifteen subchapters shaped within the scope of two main themes. Big data and learning analytics, as the main themes
of the book, have been addressed within the context of higher education. In the book, current theories and applications in the
fields of big data and learning analytics have been extensively studied. Methods, techniques and case studies in the field of
educational data science are also presented to the readers. In this work, which is considered as the first research book in these
fields, it is aimed to support researchers to gain a deeper understanding in terms of the use of big data and learning analytics in
higher education. The book is a valuable resource for researchers, academics, learners and decision makers interested in big data
and learning analytics. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Büyük Veri | en_US |
dc.subject | Öğrenme Analitikleri | en_US |
dc.subject | Eğitsel Veri Bilimi | en_US |
dc.subject | Big Data | en_US |
dc.subject | Learning Analytics | en_US |
dc.subject | Educational Data Science | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde büyük veri ve öğrenme analitikleri: Güncel teori ve uygulamalar | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 218 | en_US |
dc.identifier.endpage | 228 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Öztürk, Aylin | |