Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarında bilgi paylaşma davranışları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2017Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-0194-616X
0000-0002-7580-202X
Er, Fikret
Saraç, Bilal
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Er, F, Saraç, B. (2017). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarında bilgi paylaşma davranışları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 47-63.Özet
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkı sağlayacak tüm modern teknolojiyi
kullanmaktadır. Sistemin sağladığı internet platformları ile birlikte gelişen çevrimiçi öğrenme yeni bir paylaşım dünyası
oluşturmuştur. Yeni teknolojilerin gelişmesi, internet ve beraberinde ortaya çıkan çevrimiçi öğrenme ortamları, Anadolu
Üniversitesi Açıköğretim Sisteminin yardımcıları konumundadırlar. Bu noktada araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi
Açıköğretim Sisteminde öğrenim gören öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarında bilgi alma ya da verme etkinliklerini
koymak olarak belirlenmiştir. Araştırma Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde
kayıtlı olan öğrencilerle yürütülmüştür. Araştırmada Yücel ve Ergün (2015) tarafından Türkçe'ye uyarlanan, Tseng ve Kuo (2014)
tarafından geliştirilen, 10 sorudan oluşan ve her sorunun şıklarında beşli Likert kullanılan “Bilgi Paylaşma Davranışı Ölçeği” ile
veriler anket yoluyla toplanmıştır. Öğrenciler uygulanmak istenen ankete Öğrenci Otomasyonunda oluşturulan Anket Sistemi
üzerinden çevrimiçi ve gönüllülük esasına göre ulaşmışlardır. Anket veri derleme işlemi Mart -Nisan 2017 tarihleri arasında
yürütülmüştür. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine Kayıtlı Öğrencilerin Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Bilgi
Paylaşma Davranışlarının ölçüldüğü bu çalışma sonuçları yardımıyla öğrencilerin öğrenme deneyimlerinin daha da arttırılması
için yapılabilecekler hakkında fikir edinilmesi söz konusu olacaktır. Anadolu University uses all modern technology to contribute to the learning process of enrolled students in the Open Education
System. The online learning that has evolved along with the internet platforms provided by the system has created a new sharing
world. The development of new technologies, the internet and the accompanying online learning environments are the helpers of
the Anadolu University Open Education System. The purpose of the research in this point is to set up activities for students who
are studying in the Anadolu University Open Education System to receive or give information in online learning environments.
The research was carried out in Anadolu University Open Education System during the 2016-2017 education period. The
questionnaire was collected through the survey "Information Sharing Behavior Scale" which was developed by Tseng and Kuo
(2014) and adapted to Turkish by Yücel and Ergün (2015). The students have reached to the questionnaire to be applied on the
online and voluntarily basis through the Survey System created in Student Automation. The survey data collection process was
carried out between March and April 2017. The results of this study, which measures the information sharing behaviors of the
students registered to the Anadolu University Open Education System in Online Learning Environments, will provide an insight
into what can be done to further enhance the learning experiences of the students.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
3Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24692Koleksiyonlar
- Cilt :3 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]
- Makale Koleksiyonu [45]