Advanced Search

Show simple item record

dc.date.accessioned2020-09-04T06:43:29Z
dc.date.available2020-09-04T06:43:29Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationGüler, C. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 125-145.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24695
dc.description.abstractBu çalışma kapsamında açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş kavramı incelenmektedir. Yaş kavramı öncelikli olarak biyolojik gelişimi dolayısıyla bireysel olarak bir farklılık çağrıştırabilir. Diğer taraftan bireyin gelişimi incelendiğinde yaş unsurunun sadece biyolojik açıdan değil psikolojik ve sosyal anlamda da ele alınması gerektiği önem taşımaktadır. Biyolojik olarak aynı yaştaki farklı bireylerin her gelişim döneminin aynı olması beklenemez. Bu da bireylerin öğrenme yaşamlarında da etken bir unsur olarak yaş kavramının önemini ortaya çıkarmaktadır. Bu bağlamda açık ve uzaktan öğrenme, bireylere farklı öğrenme olanakları sağlayarak kişilerin bireysel anlamda öğrenme ihtiyaçlarını istedikleri şekilde karşılamalarına olanak tanımaktadır. Açık ve uzaktan öğrenmede öğrenme süreçleri planlanırken, hedef kitlenin yaşı ve bu doğrultuda beklentisi, tercihleri ve ilgili gelişim döneminin özellikleri gibi unsurlara dikkat edilmelidir.en_US
dc.description.abstractThis study explores the concept of age as an individual difference in the field of Open and Distance Learning. The concept of age might refer to biological development and thus associated with individual difference. On the other hand, when considered within an individual's developmental stages, it is of vital importance that age is addressed not only through a biological but also psychological and social perspectives. Individuals with the same biological age cannot be expected to be on the same developmental stage, which highlights age as an important factor in individual learning schemes. Within this respect, Open and Distance Learning enables learners to meet their own learning needs on the individual level through providing learners with various learning opportunities. When designing learning processes in Open and Distance Learning, care should be paid for factors such as age and related expectations, preferences and developmental stages of the target audience.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBireysel Farklılıken_US
dc.subjectYaşen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectIndividual Differenceen_US
dc.subjectAgeen_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaşen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4631-502Xen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGüler, Can


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record