Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-07T11:39:47Z
dc.date.available2020-09-07T11:39:47Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationTaşkıran, A. (2017).Açık ve uzaktan öğrenmede dijital bölünme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 108-124.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24715
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelerin önemli toplumsal sonuçlarından biri olan dijital bölünme genel olarak enformasyon ve iletişim teknolojilerine erişmede, onları kullanabilmede ve etkisini hissedebilmede meydana gelen ekonomik ve sosyal eşitsizlik olarak tanımlanmaktadır. Bu tanım zaman içinde değişime uğramış ve farklı bağlamlarda evrilmiştir. Dijital uçurum ya da dijital yoksulluk olarak da bilinen dijital bölünme kimin, hangi özelliklerle, nasıl ve neye bağlandığına odaklanır. Dijital bölünme küresel, sosyal ve demokratik bölünme olarak temelde üç boyutta incelenebilir. Eğitimde fırsat eşitliği, yaşam boyu öğrenme ve profesyonel gelişime destek olmayı hedefleyen açık ve uzaktan öğrenme bağlamında incelenmesi gereken önemli bir sorun olarak göze çarpmaktadır. Farklı coğrafyalarda, çeşitli imkan ve imkansızlıklara sahip bireylere eğitimde fırsat eşitliği sağlama gayesiyle sürdürülen açık uzaktan öğrenmenin dijital bölünmeden nasıl etkilendiği ve alan yazında bu konuya yönelik ne gibi önerilerde bulunulduğu önemle üzerinde durulması gereken sorular arasındadır.en_US
dc.description.abstractDigital divide, as one of the most important social consequences of technological improvements, can be defined as an economic and social inequality with regard to access to, use of, or impact of information and communication technologies. This definition has changed in time and evolved in different contexts. Also known as digital abyss and digital poverty, digital divide focuses on the questions of who, with which kinds of characteristics, connects how to what. Basically, digital divide can be examined in three dimensions, which are global, social and democratic divide. In the context of open and distance learning, which aims to aid educational equality of opportunity, lifelong learning and professional development, digital divide appears to be an important issue to be considered. The questions of how open and distance learning that is pursued to provide educational equality to those learners from different geographic locations with diverse possibilities or impossibilities is affected by digital divide and what suggestions are pointed out for this issue in the literature are among those that should be taken into consideration seriously.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Bölünmeen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectDigital Divideen_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmede dijital bölünmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage108en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTaşkıran, Ayşe


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster