dc.date.accessioned | 2020-09-07T11:39:47Z | |
dc.date.available | 2020-09-07T11:39:47Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.citation | Taşkıran, A. (2017).Açık ve uzaktan öğrenmede dijital bölünme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 108-124. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24715 | |
dc.description.abstract | Teknolojik gelişmelerin önemli toplumsal sonuçlarından biri olan dijital bölünme genel olarak enformasyon ve iletişim
teknolojilerine erişmede, onları kullanabilmede ve etkisini hissedebilmede meydana gelen ekonomik ve sosyal eşitsizlik olarak
tanımlanmaktadır. Bu tanım zaman içinde değişime uğramış ve farklı bağlamlarda evrilmiştir. Dijital uçurum ya da dijital
yoksulluk olarak da bilinen dijital bölünme kimin, hangi özelliklerle, nasıl ve neye bağlandığına odaklanır. Dijital bölünme
küresel, sosyal ve demokratik bölünme olarak temelde üç boyutta incelenebilir. Eğitimde fırsat eşitliği, yaşam boyu öğrenme ve
profesyonel gelişime destek olmayı hedefleyen açık ve uzaktan öğrenme bağlamında incelenmesi gereken önemli bir sorun olarak
göze çarpmaktadır. Farklı coğrafyalarda, çeşitli imkan ve imkansızlıklara sahip bireylere eğitimde fırsat eşitliği sağlama gayesiyle
sürdürülen açık uzaktan öğrenmenin dijital bölünmeden nasıl etkilendiği ve alan yazında bu konuya yönelik ne gibi önerilerde
bulunulduğu önemle üzerinde durulması gereken sorular arasındadır. | en_US |
dc.description.abstract | Digital divide, as one of the most important social consequences of technological improvements, can be defined as an economic
and social inequality with regard to access to, use of, or impact of information and communication technologies. This definition
has changed in time and evolved in different contexts. Also known as digital abyss and digital poverty, digital divide focuses on
the questions of who, with which kinds of characteristics, connects how to what. Basically, digital divide can be examined in
three dimensions, which are global, social and democratic divide. In the context of open and distance learning, which aims to aid
educational equality of opportunity, lifelong learning and professional development, digital divide appears to be an important
issue to be considered. The questions of how open and distance learning that is pursued to provide educational equality to those
learners from different geographic locations with diverse possibilities or impossibilities is affected by digital divide and what
suggestions are pointed out for this issue in the literature are among those that should be taken into consideration seriously. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dijital Bölünme | en_US |
dc.subject | Açık ve Uzaktan Öğrenme | en_US |
dc.subject | Digital Divide | en_US |
dc.subject | Open and Distance Learning | en_US |
dc.title | Açık ve uzaktan öğrenmede dijital bölünme | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 108 | en_US |
dc.identifier.endpage | 124 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Taşkıran, Ayşe | |